آمازون با معرفی ردیاب سلامتی Halo وارد بازار گجت های پوشیدنی شد. توجه داشته باشید که این گجت پوشیدنی بیشتر روی سلامتی متمرکز بوده و نه ورزش. این دستبند می‌تواند مدل سه بعدی بدن شما را طراحی کند و درصد چربی بدن را به شما نشان دهد. برخلاف دستبندهای هوشمند رایج، Halo صفحه نمایش ندارد و زیر بند پارچه‌ای یا سیلیکونی آن قرار می‌گیرد. این دستبند از مجموعه از از حسگرها بهره می‌برد که شامل شتاب سنج، حسگر تشخیص دما، حسگر سنجش ضربان قلب و دو میکروفن است.

در حقیقت قرار نیست اعلان‌های گوشی شما بر روی این دستبند نمایش داده شود و حتی نمی‌توانید از دستیار صوتی الکسا سؤال های خود را بپرسید. دستبند هیلو آمازون به سرویس‌های این شرکت متصل نیست و باید اشتراک آن به طور جداگانه خریداری شود. هزینه اشتراک ماهیانه 4 دلار است. البته بدون خرید اشتراک هم می‌توان از دستبند سلامتی هیلو آمازون استفاده کرد، با این حال برخی قابلیت‌های پیشرفته آن غیر قابل استفاده خواهد بود.

افزون بر پایش سلامت فیزیکی، Halo سلامت روانی کاربر را هم پایش می‌کند. به همین منظور از دو میکروفون تعبیه شده بر روی دستگاه برای تحلیل میزان صدای کاربر و تشخیص وضعیت روحی در طول روز استفاده می‌شود. کاربر باید صدای خود را به دستبند یاد دهد تا صدای دیگران نادیده گرفته شود. برای این کار صدای ضبط شده به گوشی کاربر فرستاده می‌شود تا تحلیل و در نهایت حذف شود.

به گفته آمازون هرگز صداهای ضبط شده به سرورهای این شرکت فرستاده نمی‌شود. همچنین بر روی دستگاه یک دکمه و یک نشانگر چشمک زن LED قرمز برای اطلاع از ضبط صدا و قطع آن یافت می‌شود. یکی دیگر از قابلیت‌های منحصر به فرد دستبند سلامتی هیلو آمازون، اسکن سه بعدی بدن است. آمازون ادعا می‌کند این قابلیت اطلاعات بسیار ارزشمندی ارائه می‌کند با ترازو و قرار گرفتن مقابل آینه قابل دست یابی نیست. البته این قابلیت توسط خود دستبند ارائه نمی‌شود، بلکه بخشی از اپلیکیشن مخصوص گوشی است و از دوربین گوشی برای گرفتن چهار تصویر استفاده می‌شود.

پس از گرفتن چهار تصاویر از بدن از زوایای مختلف، تصاویر به سرورهای آمازون فرستاده می‌شود تا با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، مدل سه بعدی بدن کاربر شبیه سازی شود. همچنین این سرویس میزان چربی بدن را محاسبه می‌کند. آمازون تاکید دارد هرگز این اطلاعات با شرکت‌ها و نهادهای ثالث به اشتراک گذاشته نخواهد شد.

پس از خلق مدل سه بعدی بدن، کاربر می‌تواند با جابجا کردن یک نوار لغزان (اسلایدر)، وضعیت بدن خود را با افزایش یا کاهش میزان چربی شبیه سازی کند. البته آمازون پیشنهاد می‌کند کاربران هر دو هفته یکبار بدن خود را اسکن کنند تا به اعتماد به نفس آنها لطمه نزند یا موجب استرس نشود. همچنین میزان توصیه می‌کند استفاده از شبیه ساز افزایش یا کاهش چربی بدن محدود شود.

دستبند سلامتی Halo آمازون به تنهایی 100 دلار قیمت دارد اما برای بند سیلیکونی باید 16 دلار و برای بند پارچه‌ای باید 20 دلار اضافی بپردازید. به گفته آمازون این دستبند تا عمق 50 متری آب مقاوم است و باتری آن هم نزدیک به یک هفته دوام می‌آورد. شارژ دستگاه نزدیک به 90 دقیقه زمان می‌برد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *