گجت و پوشیدنی

ساعت هوشمند جدید سیتیزن از هوش مصنوعی برای تعیین سطح هوشیاری شما استفاده می کند

سیتیزن جدیدترین ساعت هوشمند CZ Smart خود را معرفی کرده است که دارای یک “مشاور مراقبت از خود” هوش مصنوعی داخلی است. این شرکت اشاره کرد که اپلیکیشن اختصاصی جدید YouQ با همکاری استودیوی IBM Watson ساخته شده و از فناوری ناسا استفاده می کند تا به کاربران نشان دهد که چه زمانی در حالت هوشیاری یا خستگی هستند تا “پتانسیل روزانه [خود] را به حداکثر برسانند”.

ایده جالب این است که برنامه YouQ CZ Smart از شبکه‌های عصبی IBM Watson برای یادگیری “کرونوتیپ” کاربر (زمان‌بندی ترجیحی خواب و بیداری) در یک دوره هفت تا ده روزه، با پردازش داده‌های خواب و “نمرات هشدار” استفاده می‌کند. دومی از یک تست مانیتور هشدار طراحی شده سفارشی تولید می شود و نسخه مشتری آزمایش +PVT ناسا بوده که در آزمایشگاه مقابله با خستگی مرکز تحقیقات ایمز ایجاد شده است. به گفته Citizen، این آزمایش‌ها “مختصر، بازی‌سازی شده‌اند و می‌توانند روزانه برای اندازه‌گیری هوشیاری کاربر انجام شوند”.

با استفاده از این داده ها، برنامه YouQ می تواند ریتم ها و عادات منحصر به فرد شما را یاد بگیرد. از آنجا، یک مدل تشخیص پویا ایجاد می‌کند تا “تعمیرات نیرو” یا اقدامات و فعالیت‌هایی را برای کمک به کاربر در کاهش اثرات خستگی، بهبود هوشیاری و ترویج عادات بهتر توصیه کند. با گذشت زمان، می‌تواند شخصی‌سازی و احتمالاً اثربخشی Power Fixes را برای هر فرد افزایش دهد.

این فناوری جدید فقط در نسل دوم ساعت‌های هوشمند CZ (نسل اول که در سال 2020 عرضه شد و این شرکت همچنین یک سری CZ Smart Hybrid دارد) در دسترس است. این مدل‌ها در نسخه های 44 میلی‌متری اسپرت و 41 میلی‌متری غیررسمی، با دستبندهای مشبک، پیوندها و تسمه‌های سیلیکونی عرضه می‌شوند. از نظر فناوری، نمایشگرهای 1.3 اینچی AMOLED، پردازنده‌های اسنپدراگون ور 4100 پلاس با 8 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و 24 ساعت عمر باتری با «شارژ سریع‌تر» را ارائه می‌کنند.

از نظر حسگر، شما یک ژیروسکوپ، ارتفاع سنج، فشارسنج، شتاب سنج، سنسور ضربان قلب و سنسور نور محیطی SP02 دریافت می کنید. روی این ساعت ها با برنامه سلامتی YouQ، Strava، Spoitfy، YouTube Music و Amazon Alexa از قبل بارگذاری شده است.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا