سخت افزار

مدیاتک از تراشه گیمینگ Helio G95 رونمایی کرد

مدیاتک امروز از جدیدترین تراشه سری G و “قدرتمندترین تراشه مخصوص بازی های هوشمند” با نام Helio G95 پرده برداشت. این تراشه گیمینگ هشت هسته پردازشی داشته که 2 هسته اصلی Cortex-A76 با سرعت کلاک 2.05 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با سرعت کلاک پایین تر دارد. واحد گرافیک این تراشه جدید ARM Mali-G76 MC4 با سرعت 900 مگاهرتز می باشد.

نسخه پیشرفته Helio G90، تراشه جدید از حداکثر چهار دوربین با وضوح حداکثر 64 مگاپیکسل، رمزگذاری/رمزگشایی ویدئو 4K 30fps و واحد پردازش هوش مصنوعی (APU) داخلی برای عملکردهای بهتر دوربین هوش مصنوعی پشتیبانی می کند. همچنین از نمایشگرهای HDR10 پشتیبانی می کند و دارای پشتیبانی از واژه dual wake-up است. مدیاتک خاطرنشان می کند که Helio G90 در معیار پردازنده انتوتو 5 درصد سریعتر از Helio G90T است و 8 درصد امتیاز GPU را در معیار Manhattan 3.0 افزایش می دهد.

از دیگر ویژگی های این تراشه می توان به پشتیبانی از فناوری پیشرفته بازی MediaTek HyperEngine اشاره کرد که جنبه های مختلف پردازنده، گرافیک و رم را به همراه اتصال بهینه می کند تا بهترین تجربه بازی را به شما ارائه دهد. با قابلیت نمایش AI Super Resolution، مدیاتک ادعا می کند تراشه Helio G95 خود می تواند هنگام پخش محتوا با وضوح حداکثر 720p از Netflix ، Prime Video و Hotstar تا 75 درصد پهنای باند شبکه را بهینه کند. از سوی دیگر این تراشه تنها از اتصال 4G برخوردار است. مدیاتک می گوید اولین گوشی های هوشمند با تراشه جدید Helio G95 از ماه سپتامبر راهی بازار می شوند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا