سخت افزار

مدیاتک از تراشه Dimensity 1000C 5G رونمایی کرد

مدیاتک در فواصل منظم تراشه های جدید 5G را برای گوشی های هوشمند تحت مجموعه Dimensity خود ارائه کرده است. اکنون، این شرکت چیپست جدیدی را برای گوشی های هوشمند با نام MediaTek Dimensity 1000C در آمریکا رونمایی کرد. این چیپ ست تازه معرفی شده، قدرت پردازشی LG Velvet را در ایالات متحده در شبکه 5G سراسری T-Mobile فراهم می کند. این شرکت می گوید این چیپست قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی، ویژگی های نمایشگر پیشرفته، اتصال سریع و قابلیت های چندرسانه ای پیشرفته را برای تجربه کاربری بهتر ارائه می دهد.

تراشه دیمنسیتی 1000C بر پایه لیتوگرافی ۷ نانومتری و خوشه بندی big.LITTLE تولید شده و از 4 هسته قدرتمند Cortex-A77 و 4 هسته متوسط Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز بهره می‌برد. پردازش‌‌های گرافیکی بر عهده GPU پنج هسته‌ای Mali-G57 قرار دارد و APU 3.0 هم به محاسبات مربوط به هوش مصنوعی کمک می‌کند. دیمنسیتی 1000C توانایی پشتیبانی از 12 گیگابایت رم LPDDR4 با فرکانس 1866 مگاهرتز و حافظه داخلی از نوع USF 2.2 را دارد. از نظر تصویربرداری این تراشه با یک سنسور 64 مگاپیکسلی یا دوربین دوگانه با سنسورهای 32 و 16 مگاپیکسلی سازگار است. حداکثر رزولوشن تصاویر برای این SoC برابر 3840 در 2160 پیکسل تعریف شده است.

قابلیت‌های ارتباطی چیپست جدید مدیاتک شامل 5G، 4G، Wi-Fi 5 و بلوتوث 5.1 می‌شود؛ از اینرو موبایل‌های مجهز به این تراشه نرخ بالایی از انتقال داده را تجربه خواهند کرد. از دیگر قابلیت‌های شاخص دیمنسیتی 1000C باید به امکان مدیریت نمایشگرهای دوگانه نظیر گلکسی فولد و سرفیس بوک اشاره کرد. در زمینه صوتی پشتیانی از دکود سخت‌افزاری AV1 و راه‌اندازی دستیارهای صوتی نظیر گوگل اسیستنت و آمازون الکسا با کلمات خاص از قابلیت‌های آن به شمار می‌رود.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا