موبایل و تبلت

ویوو سنسور دوربین RBGW با جذب 160 درصد نور بیشتر طراحی کرد

ویوو امروز اعلام کرد که در حال توسعه سنسور تصویر خود از یک سال گذشته است. این سنسور جدید از یک آرایه فیلتر رنگی RGBW استفاده می کند و به ادعای این شرکت، می تواند 160 درصد نور بیشتری نسبت به یک سنسور مجهز به RGGB معمولی جذب کند. جذب نور بیشتر باعث می‌شود حسگر تصویر ویوو بتواند در محیط‌های کم‌‌نور، عملکردی بسیار عالی از خود برجای بگذارد.

ویوو همچنین می‌گوید حسگر RGBW‌ نسبت ‌به حسگر RYYB (قرمز، زرد، زرد، آبی) هواوی، 15 درصد نور بیشتری جذب می‌کند (از حسگر RYYB در گوشی‌هایی نظیر هواوی P40 پرو استفاده شده است). حسگرهای RYYB هواوی که این شرکت چینی مانور زیادی روی آنها می‌دهد، با مشکل پخش‌شدن رنگ در برخی سناریوها مواجه هستند؛ ویوو می‌گوید حسگری که موفق‌به ساختش شده، با این مشکل حسگر RYYB هواوی مواجه نمی‌شود. ویوو مدعی است که حسگر جدیدش «تصاویری دقیق و واضح» در نور کم می‌گیرد.

گفته می‌شود اولین گوشی مجهز به این سنسور دوربین ویوو در سال 2021 راهی بازار می‌شود و این شرکت به صورت مخفیانه طی یک سال گذشته مشغول توسعه سنسور موردنظر بوده است. باید خاطرنشان کنیم این اولین باری نیست که شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌ها به بهره‌گیری از سنسورهای RGBW روی می‌آورند. هواوی در سال 2015 برای گوشی P8 برای کاهش نویز و بهبود روشنایی در شرایط کنتراست بالا از چنین سنسوری استفاده کرد.

این سنسور عملکرد خوبی داشت ولی نمی‌توانیم ضعف آن در محیط‌های با پس‌زمینه روشن و همچنین مشکل غلظت رنگ در محیط‌های تاریک را کتمان کنیم. البته این قضیه مربوط به ۵ سال قبل است و مطمئنا ویوو از پیشرفت‌های فناوری طی این سال‌ها برای بهبود سنسور دوربین خود استفاده کرده است.

درکنار حسگر جدید، ویوو از همکاری تجاری با نشنال جئوگرافیک خبر داد تا مسابقاتی تحت عنوان Vision+ Mobile Photography Awards ترتیب دهد. کاربران جهانی گوشی‌های هوشمند می‌توانند تصاویر خودشان را برای مسابقه‌ی بزرگ ویوو و نشنال جئوگرافیک ارسال کنند تا متخصصان این دو شرکت، بهترین‌ها را برگزینند. ویوو و نشنال جئوگرافیک به‌زودی جزئیات مربوط به برگزاری این مسابقه را روی وب‌سایت رسمی خود منتشر خواهند کرد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا