شرکت موتورولا نسل دوم گوشی تاشو موتورولا ریزر به نام ریزر 5G معرفی شد که نسبت به نسل قبلی شاهد برخی تفاوت‌های سخت‌افزاری و ظاهری هستیم. همانطور که از نام این گوشی پیداست، از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند و در کل ویژگی‌های جذاب‌تری را نسبت به نسل قبلی به ارمغان می‌آورد.

طراحی کلی گوشی شبیه نسل اول است که شامل نمایشگر تاشو 6.2 اینچی داخل گوشی با ابعاد 21.9 به 9 است. اولد 2.7 اینچی به عنوان نمایشگر Quick View در بیرون از گوشی و زمانی که تا می‌شود، خودنمایی کرده و نوتیفیکیشن،اعلانات اصلی و موارد دیگر را نشان می‌دهد. نمایشگر gOLED در سایز 2.7 اینچی رزولوشنی معادل 800 در 600 پیکسل با تراکم پیکسلی 370ppi دارد. نمایشگر داخلی و اصلی pOLED دارای اندازه 6.2 اینچی با رزولوشن 876 در 2142 پیکسل و تراکم 373ppi است.

اگرچه طراحی کلی آن همچنان مشابه نسل قبلی محسوب می‌شود، اما در این میان می‌توان به تغییرات مختصری اشاره کرد. به‌عنوان مثال بریدگی نمایشگر کوچک‌تر شده، بدنه از جنس شیشه است و گوشه‌های بدنه هم کمی گردتر شده‌اند. در پنل پشتی، حسگر اثر انگشت به داخل لوگو موتورولا منتقل شده و از بین ضعف‌های آن هم می‌توانیم به عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم اشاره کنیم.

برای نسل قبلی این گوشی نگرانی‌هایی در زمینه‌ دوام آن وجود داشت که اگرچه مکانیسم لولا برای موتورولا ریزر 5G تغییر قابل توجهی نداشته، اما در کل باز و بسته کردن گوشی حالا صدای کمتری ایجاد می‌کند و روی هم رفته محکم‌تر شده است. به گفته موتورولا، کاربران با خیال راحت می‌توانند 200 هزار بار این گوشی را باز و بسته کنند که برای استفاده 5 ساله از آن کافی محسوب می‌شود.

درون گوشی تغییرات زیادی انجام شده است. پردازنده اسنپدراگون 765G سریعتر بوده و از 5G پشتیبانی می‌کند. رم از 6 گیگ قبلی به 8 گیگ ارتقاء یافته است. حافظه گوشی هم دوبرابر شده و به 256 گیگ رسیده است. باتری هم 2800 میلی آمپر ساعت تعریف شده که امیدواریم مشکل نسل قبلی را نداشته باشد. نکته قابل توجه در بخش سخت افزاری تغییر مکان حسگر اثرانگشت به پشت گوشی است که دوربین را کاملا متفاوت از قبل یعنی مدل 2019 کرده است. دوربین اصلی گوشی 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7 مجهز به لرزشگیر و فوکوس خودکار لیزری است. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 است.

دوربین اصلی نیز هنگام تاشدن گوشی قابل استفاده بوده که از مزایای خوب این گوشی تاشو محسوب می‌شود. در واقع از دوربین اصلی به عنوان سلفی بهره ببرید. در بخش اتصالات نیز فناوری 5G افزوده شده، منتها فقط شبکه‌های زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی شده و شبکه‌های سریع mmWave پشتیبانی نمی‌شود. این گوشی در فصل پاییز روانه‌ بازار چین، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی می‌شود و برای خرید آن باید قیمت 1400 دلار را بپردازید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *