به طور معمول با رسیدن رویدادهای هرساله ماه سپتامبر، با معرفی آیفون های جدید روبه‌رو بودیم، ولی سال 2020 برخلاف اکثر سال های دیگر نبوده، بنابراین، اپل به معرفی محصولات دیگر غیر از آیفون 12 بسنده کرده است. با این حال، این شرکت در جریان مراسم خود، جزئیاتی از تراشه A14 Bionic را شرح داده که قرار است در آیفون های نسل بعدی بکارگرفته شوند.

به گفته اپل، این اولین تراشه جهان است که براساس فرآیند لیتوگرافی ۵ نانومتری توسعه یافته و دارای شش هسته پردازشی و پردازنده گرافیکی چهارهسته می باشد. اپل در ادامه می گوید، این تراشه در مقایسه با A12، حدود 40 درصد عملکرد بهتر و 30 درصد گرافیک سریعتر شده است. . این تراشه مصرف انرژی بهینه‌تری در مقایسه با گذشته دارد و همچنین قدرت بالاتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اپل A14 Bionic را پیشرفته‌ترین چیپ تولیدی خود تا به امروز معرفی کرده که شامل نسل دوم شتاب‌دهنده‌های یادگیری ماشینی می‌شود که اپلیکیشن ‌ها می‌توانند از آنها استفاده کنند و محاسبات یادگیری ماشینی نیز در آن تا 10 برابر سرعت بیشتری نسبت به گذشته دارند. اپل در مراسم امشب خود چندین اپلیکیشن با قابلیت استفاده از این ویژگی را نشان داد و همچنین اعلام کرد که توسعه‌دهندگان می‌توانند از این قدرت بالا برای برنامه‌های خود بهره ببرند.

جدیدترین و پیشرفته‌ترین تراشه اپل امکان ویرایش ویدیوهای 4K را برای کاربران فراهم می‌کند و موتور عصبی آن با 16 هسته می‌تواند 11 تریلیون عملیات را در هر ثانیه انجام دهد که اپ‌های یادگیری ماشینی را وارد مرحله جدیدی می‌کند. این پردازنده علاوه بر آیپد ایر جدید، در گوشی‌های سری آیفون 12 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *