گجت و پوشیدنی
موضوعات داغ

اپل واچ سری 6 با سنسور اکسیژن خون معرفی شد

اپل دقایقی قبل در جریان رویداد Time Flies از جدیدترین ساعت هوشمند خود با نام اپل واچ سری 6 (Apple Watch Series 6) رونمایی کرد. با وجود اینکه نسخه‌ی بتای سیستم‌عامل watchOS 7 مدتی است برای ساعت‌های هوشمند نسل قبل اپل منتشر شده، اپل مدت‌هاست برای معرفی واچ 6 آماده شده است. البته نسخه‌ پایدار این سیستم‌عامل برای ساعت‌های قبلی اپل نیز منتشر می‌شود، اما از قابلیت‌های جدید آن می‌توان دریافت که کاملاً مخصوص واچ 6 طراحی شده است.

صفحه نمایش این ساعت جدید بهبودیافته و حالا از پنل microLED استفاده می کند که نسبت به پنل های اولد، مصرف کمتری دارند. اپل حسگر اثر انگشت و قابلیت Touch ID خود را نیز به ساعت هوشمند جدید خود افزوده تا واچ سری 6 از امنیت بالاتری نسبت به نسل‌های قبلی خود بهره‌مند شود. علاوه بر این حالا قابلیت نمایشگر همیشه روشن در فضای باز 2.5 برابر روشنایی بیشتری دارد و حالا میزان ارتفاع را نیز به شما نشان می دهد.

اپل واچ سری 6 همچنین با قابلیت های تازه از جمله پایش اکسیژن خون رونمایی کرد. اپل واچ سری 6 به شما اجازه می دهد تا به لطف هوش مصنوعی پیشرفته که سطح اکسیژن خون را از روی رنگ خون اندازه گیری می کند، میزان اکسیژن خون خود را مستقیماً از مچ دست اندازه گیری کنید. می توان سطح اکسیژن را به شکل دستی و در مدت زمان تنها 15 ثانیه اندازه گیری کرد، علاوه بر این ساعت به طور پیوسته و در حین خواب میزان اکسیژن را اندازه گیری می کند.

قابلیت جدید Blood O2 با در نظر گرفتن تحقیقات انجام شده در زمینه هایی همچون آسم، مشکلات قلبی و ویروس کرونا سطح اکسیژن خون را اندازه گیری می کند. اپل واچ سری 6 از چیپ نسل ششم با پردازنده دو هسته ای مبتنی بر تراشه A13 برخوردار است که به گفته اپل 20 درصد سریع تر از نسل قبل عمل می کند. اپل همچنین صورتک‌های بسیاری به ساعت هوشمند جدید خود اضافه کرده که برای تمامی سلیقه‌ها و حتی مشاغل، صورتکی مخصوص خود ارائه می‌دهد.

اپل در ساعت واچ 6 خود قابلیت‌های بررسی استرس و اضطراب را بهبود بخشیده و اکنون این ساعت قادر است نشانه‌های اولیه‌ استرس شدید و وحشت‌زدگی (Panic Attack) شناسایی کرده و به کاربر هشدار دهد. جالب اینجاست که واچ 6 برای شناسایی این علائم از سنسور اکسیژن خون نیز کمک می‌گیرد. اپل واچ سری 6 حالا برای اولین بار با کیس آلومینیومی آبی رنگ به بازار عرضه می شود. علاوه بر این امکان سفارش این محصول با بند فولاد ضدزنگ به رنگ طلایی کلاسیک، گرافیتی و نسخه جدید به رنگ قرمز (PRODUCT RED) امکان پذیر است.

watchOS 7 پشتیبانی از قابلیت پایش خواب را به اپل واچ سری 6 آورده و در مورد سطح حداکثر اکسیژن مصرفی (VO2 Max) به کاربر اخطار خواهد داد. نسخه‌ی پایه‌ای واچ 6 با قیمت 399 دلار به‌فروش می‌رسد، اما اپل قیمت نسخه‌ مجهز به شبکه‌های سلولی (LTE) را مشخص نکرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا