فناوری

معرفی سامسونگ از 4 سنسور 108، 64، 48 و 32 مگاپیکسلی

سامسونگ به تازگی از 4 سنسور جدید دوربین ایزوسل 0.7 میکرومتری با هدف ارائه‌ تصاویر فوق با کیفیت در گوشی ‌های هوشمند شامل کیفیت‌های 108 مگاپیکسلی ایزوسل HM2 و 64 مگاپیکسلی ایزوسل GW3 و 48 مگاپیکسلی ایزوسل GM5 و 32 مگاپیکسلی ایزوسل JD1 رونمایی کرد.

طبق گفته‌های سامسونگ، این سنسورهای جدید در مقایسه با سنسورهای سری 0.8 میکرومتری 15 درصد کوچکتر و همچنین 10 درصد کوتاه‌تر هستند. ابعاد کوچکتر این سنسورها آن‌ها را قابل استفاده در محصولات کامپکت می‌کند. سامسونگ برای اطمینان از این موضوع که اندازه پیکسل کوچکتر تاثیری روی کیفیت تصاویر ندارد، از فناوری‌های «ایزوسل پلاس» و «Smart-ISO» در آنها استفاده کرده که برای پیکسل‌های 0.7 میکرومتری بهینه شده‌اند.

ISOCELL Plus نور دریافت شده در پیکسل را با استفاده از یک ساختار دیوار مانند حفظ می‌کند و Smart-ISO هم به طور هوشمندانه مقدار ISO یا همان حساسیت را تنظیم می‌کند تا نور ورودی به طور کامل مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه به مشخصات این ۴ سنسور می‌پردازیم. در ادامه به مشخصات این 4 سنسور می‌پردازیم.

  • ایزوسل HM2: این سنسور جانشین ISOCELL HMX و ISOCELL HM1 محسوب می‌شود از اندازه 1/1.52 اینچ و رزولوشن 108 مگاپیکسلی بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توانیم به ترکیب پیکسل 3 در 3، فوکوس خودکار Super PD و امکان فیلمبرداری 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه اشاره کنیم.
  • ایزوسل GW3: این یک سنسور 1/1.97 اینچی با رزولوشن 64 مگاپیکسلی است. در ضمن نباید فناوری ترکیب پیکسل 2 در 2 و امکان فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه را از قلم بیندازیم.
  • ایزوسل GM5: این یک سنسور تصویر 48 مگاپیکسلی است که برای استفاده در دوربین های تلسکوپی و یا دوربین های فوق عریض طراحی شده است. این سنسور با ویژگی staggered-HDR برای تصاویر شفاف‌تر و واضح‌تر با نویز کمتر همراه است. گفته می شود که این تکنولوژی HDR، تکنولوژی سریع‌تر و کارآمدتری نسبت به سابق است که پردازش تصوایر را تسریع می کند.
  • ایزوسل JD1: این سنسور تصویر 32 مگاپیکسلی برای گوشی‌های هوشمند برای نمایشگرهای بدون حاشیه طراحی شده است که دارای جایگاهی در منطقه فعال یا موتوری بازشونده برای دوربین جلو مانند GM5، است. JD1 همچنین از اولین سنسورهای تصویر ایزوسل با ویژگی staggered-HDR است.

این غول کره جنوبی گفته است که در حال حاضر سنسورهای HM2 ، GW3 و JD1 در حال تولید انبوه هستند، در حالیکه این شرکت تولید نمونه های GM5 را به مشتریان آغاز کرده است.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا