بایدو، غول موتور جستجوی چین، از پاسخ خود به سرویس ChatGPT OpenAI پرده برداری کرده است. این آخرین نسخه ربات ERNIE (نمایندگی پیشرفته از طریق ادغام دانش) این شرکت است که در دهه گذشته در حال توسعه بوده و اولین بار در سال 2019 راه اندازی شد.

در یک رویداد مطبوعاتی، مدیر عامل بایدو، رابین لی، گفت که این نسخه از ERNIE Bot دارای قابلیت هایی نزدیک به GPT-4 است. چت بات ظاهراً 550 میلیارد واقعیت در نمودار دانش خود دارد، اما آنها بیشتر بر بازار چین متمرکز هستند. بنابراین در حالی که می‌تواند اصطلاحات چینی را برای شما فهرست کند، ممکن است نتواند به سؤالات بسیاری برای موضوعات خاصی در خارج از منطقه پاسخ دهد.

ERNIE Bot این قابلیت را دارد که به کاربر با پاسخ‌های صوتی به گویش‌های مختلف چینی پاسخ دهد، و همچنین می‌تواند تصاویر و ویدیوهایی را از متن چینی تولید کند. در طول نمایش در این رویداد، چت ربات توانست یک رمان علمی تخیلی چینی را خلاصه کند و پیشنهاداتی در مورد چگونگی ادامه نوشتن کتاب در صورت گسترش آن ارائه دهد.

همچنین توانست نام بازیگران فیلم اقتباسی خود را ذکر کند، قد آنها را با هم مقایسه کند و به این نتیجه برسد که چه کسی بین آن دو قد بلندتر است. در نسخه ی نمایشی دیگری، توانست نام هایی را برای یک شرکت خدماتی با فناوری پیشرفته که به شرکت های کوچک و متوسط ارائه می دهد، پیشنهاد دهد، برای آن شعار بنویسد و حتی یک خبرنامه با تعداد کلمات مشخص تولید کند.

لی بیان کرد که 650 شرکت در حال حاضر برای استفاده از فناوری ERNIE Bot ثبت نام کرده اند، اما او همچنین اعتراف کرد که برای اولین عرضه عمومی آماده نیست. بایدو به دلیل تقاضای بازار که به دلیل محبوبیت زیاد ChatGPT ایجاد شده، آن را زودهنگام معرفی کرد. در حال حاضر، غول فناوری چینی فقط به افرادی که قبلاً دعوت نامه دریافت کرده اند دسترسی می دهد، اگرچه شرکت های بیشتری می توانند از طریق پلتفرم ابری بایدو برای قابلیت جاسازی ربات چت در محصولات خود اقدام کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *