موبایل و تبلت
موضوعات داغ

سونی اکسپریا 5 II با نمایشگر 6 اینچی 120 هرتزی معرفی شد

اگر از گوشی های بزرگ متنفر هستید، اما عاشق عکاسی، موسیقی، فیلم و بازی هستید، سونی Xperia 5 II ممکن است همان چیزی باشد که منتظر آن بوده اید. این گوشی امروز به طور رسمی معرفی شد و از مشخصاتی نظیر نمایشگر 120 هرتزی و تراشه اسنپدراگون 865 بهره مند است.

اکسپریا 5 II دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس بوده که نرخ رفرش ریت 120 هرتزی را ارائه می دهد. همچنین از حالت HDR و Creator Mode نیز پشتیبانی می کند. این صفحه نمایش همچنین دارای نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز و بهینه سازی های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری برای کاهش تأخیر 35 درصدی است.

قدرت پردازشی دستگاه توسط تراشه کوالکام اسنپدراگون 865 (نه پلاس) تامین شده که با 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت همراه است. در صورت نیاز به فضای بیشتر، اسلات microSD همیشه در آن وجود دارد. جالب اینجاست که اکسپریا 5 II در اروپا با پیکربندی دو سیم کارت نیز در دسترس خواهد بود. اگر هم مایل به استفاده از microSD نباشید، می‌توانید سیم کارت دوم خود را در جایگاه مربوط به آن قرار دهید. پشتیبانی از 5G (شبکه sub-6) هم در این گوشی حاضر است تا اکسپریا 5 مارک 2 چیزی از رقبای هم‌قیمت خود کم نداشته باشد.

دوربین‌ها در این گوشی عملا تفاوتی با اکسپریا 1 مارک 2 ندارند اما سنسور ToF از ماژول دوربین این گوشی حذف شده است. چند بهبود نرم‌افزاری جدید هم برای دوربین‌های این گوشی در نظر گرفته شده که سونی گفته این بهبود‌ها با یک بروزرسانی نرم‌افزاری برای کاربران اکسپریا 1 مارک 2 هم عرضه خواهد شد. از جمله این بهبود‌ها می‌توانیم به عکاسی در دو فرمت JPG+RAW به صورت همزمان و همچنین فیلم‌برداری 4K HDR با حداکثر سرعت 120 فریم در ثانیه اشاره کنیم.

برای دوربین‌ها، سه سنسور 12 مگاپیکسلی داریم. دوربین اصلی سنسور بزرگ 1/1.7 اینچی دارد و لرزشگیر اپتیکال هم برای آن در نظر گرفته شده است. دوربین الترا واید این گوشی هم از فوکوس خودکار Dual Pixel بهره می‌برد. در نهایت دوربین زوم این گوشی که زوم اپتیکال سه برابری نسبت به دوربین اصلی دارد، لرزشگیر اپتیکال هم خواهد داشت. هر سه دوربین با لنزهای شارپ و باکیفیت زایس همراه هستند. فوکوس خودکار روی چشم (هم برای انسان‌ها و هم حیوانات) در این گوشی تعبیه شده و حداکثر سرعت عکاسی با این گوشی هم به 20 فریم در ثانیه می‌رسد که در این حالت هم فوکوس خودکار پیوسته وجود خواهد داشت.

اما یکی از جالب ترین ویژگی های عکاسی این گوشی امکان اتصال مستقیم آن به دوربین های بدون آینه سونی برای آپلود عکس هاست. البته این قابلیت را نمی توان با اتصال از طریق USB برابر دانست با این حال به مراتب از راهکارهای مبتنی بر وای فای سریعتر عمل میکند. با وجود اندازه کوچک‌تر، سونی اکسپریا 5 مارک 2 همچنان از باتری 4000 میلی‌آمپری استفاده می‌کند. این گوشی با شارژر 18 واتی در بسته‌بندی خود همراه است اما اگر مایل باشید، می‌توانید یک شارژر 21 واتی هم برای این گوشی خریداری کنید تا آن را زودتر شارژ کنید. تکنولوژی که سونی برای شارژر این گوشی استفاده کرده، USB Power Delivery است. همچنین باید خاطرنشان کنیم که با شارژر 18 واتی هم می‌توان 50 درصد ظرفیت باتری این گوشی را در سی دقیقه شارژ کرد.

جالب تر آنکه شرکت ژاپنی یک قابلیت بایپس یا میانبر دریافت انرژی را هم برای این گوشی در نظر گرفته که به آن امکان می دهد بدون شارژ کردن باتری برق را مستقیما از کابل USB-C دریافت کند. این امر داغ شدن گوشی را به میزان چشمیگری کم می کند و این یعنی چیپست گوشی میتواند با بالاترین توان خود کار کند. سونی همچنین یک هیت سینک گرافنی را هم به  Xperia 5 II اضافه کرده است تا فرایند خنک سازی آن به بهترین نحو ممکن انجام شود. سونی Xperia 5 II دارای استاندارد IP65/68 است که بدنه آن را در برابر آب مقاوم می کند و در قالب سه رنگ مشکی، آبی و خاکستری به بازار عرضه خواهد شد. سونی Xperia 5 II از تاریخ 8 مهر و با قیمت 950 دلار برای پیش‌فروش عرضه می‌شود اما تاریخ تحویل و عرضه عمومی این گوشی، 14 آذرماه اعلام شده است.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا