در ماه مه، ARM جانشین قدرتمندترین هسته استفاده شده در چیپست های شاخص امسال به نام Cortex-A78 را ارائه کرد. این هسته جدید نه تنها پیشرفت عملکرد، بلکه بهبود قابل توجه کارایی را نیز نوید می دهد. به هرحال، بدون شک بخش جالب از معرفی ARM، هسته فوق العاده قدرتمند X1 بود که شایعه شده پردازنده های پرچمدار نسل بعد را قدرت می بخشد.

یکی از افشاگران شناخته شده مدعی شده که هسته پردازشی Cortex-X1 در نسل بعدی تراشه‌های پرچمدار اگزینوس و اسنپدراگون مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با توجه به این که پرچمداران سری گلکسی نوت 20 به نسل فعلی تراشه 7 نانومتری اگزینوس 990 مجهز شده‌اند، انتظار می‌رود که نسل بعدی تراشه 5 نانومتری سری اگزینوس به همراه هسته پردازشی Cortex-X1 در پرچمداران سری گلکسی S21 مورد استفاده قرار بگیرد.

گفته می‌شود که نسل بعدی تراشه پرچمدار اگزینوس سامسونگ با ترکیب 1+3+4 هسته عرضه می‌شود. با توجه به اطلاعات منتشر شده پیش‌بینی می‌شود که نسل بعدی تراشه اگزینوس به یک هسته از نوع Cortex-X1، سه هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 مجهز شود و کارایی بسیار بهتری را نسبت به نسخه فعلی به نمایش بگذارد. خود هسته X1 به ترتیب 30 درصد و 23 درصد عملکرد بالاتری از Cortex-A77 و A78 را ارائه می دهد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *