هفته گذشته بود که شاهد معرفی ساعت هوشمند اپل واچ سری 6 بودیم و اکنون کارشناسان iFixit با کالبدشکافی این ساعت، میزان تعمیرپذیری آن را مورد بررسی قرار دادند. جداسازی قطعات چندین تغییر طراحی داخلی را نشان می دهد که به امتیاز قابل تعمیرپذیری کلی کمک می کند، که هنوز هم 6/10 است.

در کالبدشکافی iFixit قطعات داخلی جدیدترین ساعت هوشمند اپل مانند سنسورهای جدید آن برای ردیابی اکسیژن خون به چشم می‌خورند. در این میان یکی از سخت افزارهای اصلی موجود در نسل‌های قبلی از اپل واچ سری 6 حذف شده که مربوط به فناوری «فورس تاچ» می‌شود. ما می‌دانستیم که این ویژگی در زمانی که اپل WatchOS 7 beta را در ماه ژوئن منتشر بکند از بین خواهد رفت، اما iFixit تأیید کرده که قطعه‌ای که این حرکت را در Apple Watch Series 6 فعال کرده است، دیگر وجود ندارد. به نظر این سایت، حذف این ویژگی باعث تعمیر آسان‌تر ساعت‌های سری 6 اپل می‌شوند.

کالبدشکافی اپل واچ سری 6 از باتری بزرگتر نسبت به نسل قبلی خبر می‌دهد و همچنین ابعاد «Taptic Engine»‌ نیز بزرگتر از گذشته شده است. طبق گفته iFixit، حجم باتری مدل 44 میلی‌متری اپل واچ سری 6 افزایشی 3.5 درصدی را تجربه کرده که این رقم در مدل 40 میلی‌متری به 8.5 درصد می‌رسد.

به گفته این مرجع، تعویض نمایشگر این ساعت هوشمند سخت اما امکان‌پذیر است و به راحتی می‌توان باتری را تعویض کرد. با این حال، پیچ های کوچک و کابل های زیادی که مستقیماً به ماژول SiP نصب شده اند، که اگر پاره شوند، باید دوباره لحیم شوند، باعث می شود iFixit نمره تعمیرپذیری بالاتری به ساعت ندهد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *