مایکروسافت با تصاحب شرکت مادر «بتسدا سافت‌ورکز» به نام «ZeniMax Media» با پرداخت 7.5 میلیارد دلار پول نقد موافقت کرد. تصاحب این کمپانی سازنده بازی پس از اعلام ورود بازی‌های بتسدا به سرویس «Xbox Game Pass» در کنسول و PC انجام می‌شود و مایکروسافت می‌تواند روی بازی‌های آینده این کمپانی مانند «Starfield» کنترل داشته باشد. به گفته این غول نرم افزاری آمریکایی، بازی‌های آینده بتسدا شامل Starfield روزی که برای Xbox یا PC عرضه شوند، در Xbox Game Pass قابل دسترس خواهند بود.

بدین ترتیب هلدینگ ZeniMax Media Inc و ناشر معروف بتسدا و بازی‌های معروفی مانند The Elder Scrolls، DOOM، Wolfenstein، Dishonored، Fallout و The Evil Whithin بخشی از مایکروسافت و واحد ایکس باکس می‌شوند. گفتنی است هلدینگ زنیمکس مدیا در صنعت گیم چند توسعه دهنده و ناشر از جمله Bethesda Game Studios، id Software، ZeniMax Online Studios، Arkane، MachineGames، Tango Gameworks، Alpha Dog و Roundhouse studios دارد.

مایکروسافت اعلام کرده که بتسدا تحت مدیریت فعلی خود باقی خواهد ماند. بی شک مایکروسافت حالا یک برگ برنده مهم در دست دارد که می‌تواند در سرنوشت ایکس باکس بسیار تاثیر گذار باشد. این کمپانی حق تمامی IPهای بتزدا را در اختیار دارد. عناوین بزرگی مانند Doom و Elder Scrolls و بسیاری از بازی‌های مهم که هر یک طرفداران زیادی دارند. اگر چه مایکروسافت می‌تواند با انحصاری کردن این عناوین کاربران را به خرید ایکس باکس مجاب کند، اما تصور ما بر این است که اولویت اول ردموندی‌ها، تقویت کتابخانه بازی‌های سرویس Xbox Game Pass باشد. سرویسی که رشد قابل توجهی داشته و یکی از نقاط قوت پلتفرم ایکس باکس محسوب می‌شود. باید صبر کرد و دید که این معامله چه نقطه برتری به مایکروسافت در مقابل سونی می‌دهد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *