ریلمی از نخستین تلویزیون هوشمند 4K SLED جهان با یک فناوری کاملا جدید رونمایی کرد. این تلویزیون هنوز آماده فروش نیست؛ اما جایگزین جالبی برای نمایشگرهای مبتنی بر فناوری Quantum Dot یا همان QLED به‌شمار می‌رود. تلویزیون ریلمی که قرار است از فناوری SLED استفاده کند نسخه‌ای ۵۵ اینچی خواهد بود و پنل آن 108 درصد از طیف رنگی NTSC را پوشش می‌دهد؛ اما میزان نور آبی را تحت کنترل نگه می‌دارد. چیزی که TÜV Rheinland نیز آن را تایید کرده است.

مهندسان و طراحان ریلمی از فرمول استفاده‌شده برای ساخت پنل‌های LCD کمک گرفته‌اند و با تغییر بنیادی در نور پس‌زمینه، پنلی با ویژگی‌های جالبی را خلق کرده‌اند. اصولا در پنل‌ها، نور سفید برای پس‌زمینه در نظر گرفته می‌شود که با تابیدن نورهای سبز، قرمز و آبی، رنگ‌های جدیدی خلق شوند؛ اما در پنل SLED نور قرمز به‌عنوان رنگ پس‌زمینه درنظر گرفته شده و پنل با تاباندن نورهای سبز و آبی به آن، رنگ‌های جدیدی می‌سازد.

در پنل QLED نور آبی به‌عنوان نور پس‌زمینه تابیده شده و با اضافه‌شدن نورهای قرمز و سبز، طیف رنگی گسترده‌ای ساخته می‌شود. در این فرایند، فناوری کوانتوم دات نیز به حذف نور آبی کمک می‌کند. در پنل، یک لایه LCD نیز وجود دارد که از آن برای کنترل میزان روشنایی ارسال‌شده به هر پیکسل استفاده می‌شود.

ریلمی معتقد است که SLED رویکرد بهتری نسبت QLED برای حل مسئله ارائه می‌دهد. معرفی این تلویزیون، تلاش ریلمی برای پیروز شدن در برابر رقبایی مانند سامسونگ و وان‌پلاس است که از قبل تلویزیون‌های خود را وارد بازار هند کرده‌اند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *