موبایل و تبلت
موضوعات داغ

گوگل پیکسل 5 و 4a 5G با تراشه اسنپدراگون 765G معرفی کرد

پس از درز تیزرهای مختلف، سرانجام گوگل طی برگزاری رویداد مجازی، از جدیدترین گوشی های هوشمند خود با نام پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G پرده برداری کرد. این دو محصول جدید، از اولین گوشی هایی هستند که اندروید 11 را اجرا می کنند.

گوگل پیکسل 5

این بار شاهد عرضه‌ی مدل ایکس‌ال نیستیم و به همین خاطر کاربرانی که خواستار بهره‌گیری از نمایشگر بزرگ‌تری هستند، باید پیکسل 4a 5G را خریداری کنند. این گوشی از صفحه نمایش 6.0 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش ریت 90 هرتزی بهره می برد. بزرگترین تغییر دیگر استفاده از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 765G در این گوشی است. دیگر با چیپست برتر با مدل برتر پیکسل دریافت نخواهید کرد، اگرچه مدلهای قبلی غالباً با چیپستهای کم ساعت ارائه می شوند.

در حفره‌ی نمایشگر یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی تعبیه شده و در پنل پشتی هم شاهد دوربین دوگانه هستیم که بار دیگر دوربین 12.2 مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی انجام وظیفه می‌کند. البته برخلاف نسل قبلی، دوربین کناری آن از نوع تله‌فوتو نیست و بلکه یک دوربین اولتراواید 16 مگاپیکسلی محسوب می‌شود.

با توجه به فقدان سیستم تشخیص چهره، کاربران این گوشی برای آنلاک کردن آن باید از حسگر اثر انگشت فیزیکی تعبیه شده در پنل پشتی استفاده کنند. این گوشی از استاندارد IP68 بهره می‌برد که یعنی می‌تواند در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت کند. در ضمن در بدنه‌ پیکسل 5 جک هدفون دیده نمی‌شود. همانطور که انتظار داشتیم، این گوشی فاقد تراشه‌ی پرچم‌دار است و گوگل برای آن از تراشه‌ میان‌رده اسنپدراگون 765G استفاده کرده و در کنار آن هم 8 گیگابایت حافظه رم تعبیه شده است. همچنین کاربران برای خرید این گوشی باید به حافظه داخلی 128 گیگابایت بسنده کنند.

انرژی آن از طریق باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ سریع 18 وات پشتیبانی می‌کند. همچنین این گوشی با اندروید 11 به دست کاربران می‌رسد و حداقل تا سه سال نسخه‌های جدید اندروید را دریافت خواهد کرد. پیش فروش این گوشی از امروز آغاز می‌شود و کاربران برای خرید آن باید 700 دلار بپردازند.

گوگل پیکسل 4a 5G

نسخه‌ جدید این گوشی علاوه‌بر بهره‌مندی از فناوری ارتباطی 5G، نسبت به نسل قبلی خود اندکی بزرگ‌تر شده است. البته استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر و همچنین فناوری ارتباطی 5G تنها به‌روز‌رسانی‌ها رخ داده در این تلفن همراه نیستند. گوگل در این گوشی جدید از پردازنده‌ جدیدتر و قوی‌تر، باتری بزرگ‌تر هم استفاده کرده است.

پیکسل 4a 5G یک صفحه نمایش 6.2 اینچی اولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش ریت 60 هرتزی دارد. همچنین همانند پیکسل 5، از تراشه اسنپدراگون 765G با 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. با توجه به بهره‌مندی از فناوری ارتباطی 5G و همچنین نمایشگر بزرگتر، گوگل در این تلفن همراه از باتری بزرگ‌تری هم استفاده کرده است. باتری دستگاه جدید اکنون دارای ظرفیت 3800 میلی آمپر ساعت است که در مقایسه با باتری 3140 میلی آمپر ساعت پیکسل ۴a می‌تواند مدت زمان بیشتری کاربران را در انجام کار‌هایشان همراهی کند. پیکسل 4a 5G را نمی‌توان به صورت بدون سیم شارژ کرد اما از شارژر‌های 18 واتی و فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

بر خلاف تلفن همراه پیکسل 4a که تنها دارای یک دوربین بود گوگل در این تلفن همراه جدید از دوربین دوگانه استفاده کرده است. دوربین اصلی این تلفن همراه دارای رزولوشن 12.2 مگاپیکسل بوده و دارای F/1.7 است. سنسور این دوربین دارای پیکسل‌های بزرگی با اندازه‌ 1.4 میکرومتر است. در کنار این دوربین 12.2 مگاپیکسلی گوگل از یک دوربین 16 مگاپیکسلی با لنز فوق‌عریض استفاده کرده که دارا F/2.2 است. پیکسل‌های تشکیل دهنده‌ی سنسور این دوربین فوق‌عریض دارای اندازه‌ی یک میکرومتر هستند. گوگل در این تلفن همراه از قابلیت فوکوس با استفاده از فناوری پیکسل دوگانه با تشخیص فاز استفاده کرده است. در قسمت جلویی دستگاه شاهد استفاده از دوربین 8 مگاپیکسلی هستیم که درحفره‌ی قرار گرفته در قسمت بالایی نمایشگر قرار دارد. این دوربین جلویی دارای زاویه دید 83 درجه است تا بتوانید به راحتی عکس‌های سلفی دسته‌جمعی را با آن ثبت کنید.

دوربین این تلفن همراه می‌تواند که با رزولوشن 1080p و به صورت 30، 60، 120و 240 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. اگر که قصد داشته باشید با استفاده از این تلفن همراه با رزولوشن 4K فیلم‌برداری کنید می‌توانید که این کار را به صورت 30 یا 60 فریم در ثانیه انجام دهید. نسخه‌ی 5G از پیکسل 4a با قیمت 499 دلار عرضه خواهد شد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا