در جریان معرفی گوشی های پیکسل 5 و 4a 5G، گوگل از نسخه جدید کروم کست به همراه سیستم عامل گوگل تی وی پرده برداشت که یک دانگل پخش جریانی مشابه دستگاه های قبلی کروم کست، اما اکنون با رابط و ریموت اختصاصی.

این محصول شباهت زیادی به کروم‌کست اولترا دارد که در سال 2016 روانه‌ بازار شد ولی بدنه‌ این مدل جدید کمی گردتر و باریک‌تر است. کابل HDMI مستقیماً به گیرنده تلویزیون یا AV شما متصل می شود و می توانید از طریق آداپتور USB ارائه شده با استفاده از اتصال جدید USB-C تامین کنید. کروم‌کست تازه‌نفس به لطف بهره‌گیری از تراشه‌ جدید می‌تواند از محتوای 4K HDR با حداکثر سرعت 60 فریم در ثانیه پشتیبانی کند. همچنین از پس نمایش محتواهای مبتنی بر استاندارد Dolby Vision هم برمی‌آید.

این دستگاه همچنین از Wi-Fi 802.11ac باند دوگانه و نسخه بلوتوث نامشخص برخوردار است. دستگاه در سه رنگ Snow، Sunrise، and Sky در دسترس خواهد بود. گوگل اعلام کرده که کاربران زیادی خواستار بهره‌گیری کروم‌کست از ریموت کنترل بوده‌اند و بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار شاهد عملی شدن این خواسته هستیم. از بین دکمه‌های این ریموت کنترل، دکمه‌های مربوط به گوگل اسیستنت، یوتیوب و نتفلیکس توجه را جلب می‌کنند. ریموت جدید، شتاب سنج داخلی داشته و می تواند به طور بالقوه در بازی ها استفاده شود یا از راه دور از طریق بلوتوث به کروم کست متصل می شود و همچنین دارای IR برای تلویزیون، ساندبار و گیرنده ها است.

در سمت نرم افزار ، کروم کست جدید با Google TV جدید کار می کند. گوگل تی‌وی جدید بر مبنای اندروید تی‌وی توسعه پیدا کرده و تفاوت اصلی آن با اندروید تی‌وی عمدتا در زمینه‌ ظاهری محسوب می‌شود. در هر صورت کاربران برای بهره‌گیری از این کروم‌کست دیگر نیازی به تکیه بر گوشی یا لپ‌تاپ خود ندارند و به لطف سیستم‌عامل موردنظر، می‌توانند انواع محتوا را به راحتی از طریق سرویس‌های استریمینگ یا منابع دیگر با تلویزیون تماشا کنند. این محصول جذاب از امروز با قیمت 50 دلار راهی بازار می‌شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *