کامپیوتر

انویدیا از پلتفرم ویدیو کنفرانس Nvidia Maxine رونمایی کرد

انویدیا پلتفرم کنفرانس ویدیویی جدیدی را برای توسعه دهندگان به نام Nvidia Maxine معرفی کرده که ادعا می کند می تواند رایج ترین مشکلات تماس های ویدیویی را برطرف کند. Maxine با استفاده از پردازنده های گرافیکی Nvidia مکالمات را در فضای ابری پردازش می کند و با کمک هوش مصنوعی به چندین روش کیفیت تماس را افزایش می دهد.

با استفاده از هوش مصنوعی، Maxine می تواند چهره و نگاه تماس گیرندگان را دوباره مرتب کند، به طوری که آنها همیشه مستقیماً به دوربین خود نگاه می کنند و پهنای باند مورد نیاز برای فیلم را “فقط به یک دهم استاندارد فشرده سازی جریان H.264” کاهش داده و انتقال “نکات کلیدی صورت” و رزولوشن فیلم ها را به سطح بالاتری ارتقا می دهد.

[aparat id=’A4CYK’]

از دیگر ویژگی های موجود در Maxine می توان به نورپردازی صورت، ترجمه و رونوشت در لحظه و آواتارهای متحرک اشاره کرد. البته همه این ویژگی ها جدید نیستند. فشرده سازی ویدئو و رونویسی در لحظه به اندازه کافی رایج است و مایکروسافت و اپل برای اطمینان از اینکه مردم در هنگام تماس ویدیویی نگاه چشمی خود را حفظ می کنند، ترازبندی نگاه را در Surface Pro X و FaceTime معرفی کرده اند.

اما انویدیا بدون شک امیدوار است که نفوذش در رایانش ابری و عملکرد چشمگیر تحقیق و توسعه AI بتواند به آن بالاتر از رقبا برسد. اگرچه آزمایش واقعی این است که آیا شرکت های کنفرانس ویدیویی مستقر واقعاً از فناوری Nvidia استفاده می کنند یا خیر. Maxine یک پلفرم مصرف کننده نیست بلکه یک مجموعه ابزار برای شرکت های شخص ثالث بوده به بهبود نرم افزار آنها کمک می کند. تاکنون انویدیا هیچ شریکی را معرفی نکرده که در آینده از Maxine استفاده خواهد کرد، هرچند ادعا می کند که با بسیاری از آنها “در حال مذاکره” است.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا