کنسول و بازی
موضوعات داغ

تماشا کنید: نگاهی به درون سخت افزار پلی استیشن 5

برای دیدن قسمت های داخلی PlayStation 5 لازم نیست منتظر تعمیرگاه باشید. سونی یک کالبدشکافی رسمی (و به طرز عجیبی آرامش بخش) از پلی استیشن 5 انجام داده است که بیش از چند نکته در مورد کنسول بازی قریب الوقوع آن ارائه می دهد.

برای اولین بار، درون این کنسول جدید از سیستم خنک کننده پیچیده ای استفاده شده است. یک فن بزرگ 120 میلی متری وجود دارد که هوا را از هر دو طرف جذب می کند و یک هیت سینک که ظاهراً شکل و جریان هوا آن نوع خنک کنندگی مورد انتظار شما را از یک محفظه بخار فراهم می کند (مانند مورد استفاده شده در Xbox Series X). حتی از فلز مایع به عنوان ماده رابط حرارتی پردازنده هشت هسته ای ساخت AMD برای اطمینان از عملکرد خنک کننده “طولانی مدت” استفاده می کند.

[aparat id=’pfK9m’]

همچنین واضح است که برای افزودن SSD دیگر مشکلی نخواهید داشت. هر دو صفحه سفید خمیده به راحتی از بین می روند و یک مکان آشکار SSD را نشان می دهند که می توانید درایو M.2 مبتنی بر PCIe 4.0 را نصب کنید ولی انتظار نداشته باشید که 825 گیگابایت حافظه پیش فرض را جایگزین کنید. در کالبدشکافی PS5 به خوبی می توانید پردازنده، 16 گیگابایت حافظه GDDR6 و کنترل کننده سفارشی SSD آن را مشاهده کنید. منبع تغذیه 350 وات داخلی است، بنابراین شما آجری زشت در پشت دستگاه خود آویزان نخواهید کرد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا