اپل دقایقی قبل در جریان برگزاری رویدادش، از جدیدترین پرچمدار سال 2020 خود با نام آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس پرده برداشت. این دو گوشی دارای پشتیبانی از 5G و طراحی مربع خاموش جدید بوده که یادآور آیفون 4 است. این همچنین اولین طراحی مجدد بزرگ برای گوشی های هوشمند تمام صفحه اپل از زمان آن است طراحی بدون حاشیه را با آیفون X در سال 2017 معرفی کرد.

آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس به ترتیب از صفحه نمایش 6.1 اینچی و 6.7 اینچی استفاده می کنند. مدل های پرو از طراحی فولاد ضد زنگ (به جای آلومینیوم در آیفون 12) ساخته شده اند و در چهار رنگ خاکستری، استیل ضد زنگ، طلایی و آبی جدید موجود هستند. مدل های جدید آیفون 12 پرو از تراشه A14 Bionic اپل برخوردار خواهند شد – اولین بار ماه گذشته در iPad Air جدید ارائه شد – که “قدرتمندترین تراشه ساخته شده توسط اپل” است.

اولین تراشه جدید اپل است که از فرآیند 5 نانومتری استفاده می کند. اپل می گوید که هر دو 6 هسته ای جدید و چهار هسته ای گرافیک سریعترین پردازنده هستند که عملکرد آن طبق ادعای شرکت تا 50 درصد سریعتر از هر گوشی دیگری است. یکی از بزرگترین موارد جدید اضافه شده در مدل های امسال ، فناوری 5G است. آیفون 12 پرو از زیر 6 گیگاهرتز و mmWave 5G پشتیبانی خواهد کرد ، به این معنی که هر دو گوشی با انواع مختلف شبکه های 5G از هر سه شرکت اصلی اپراتور آمریکا کار کنند.

همچنین اپل در این نسل از نسخه های پرو، سنسور LIDAR بکارگرفته که، مانند iPad Pro ، برای جلوه های AR اضافی مورد استفاده قرار می گیرد. اپل می گوید که از اسکنر LIDAR برای کمک به تمرکز در شرایط کم نور استفاده می شود و باعث می شود تا فوکوس خودکار برای عکسبرداری در نور کم تا شش برابر سریعتر انجام شود. همچنین این امکان را برای عکس های عکاسی پرتره حالت شب حالت فراهم می کند.

مدل های جدید آیفون 12 پرو همچنین فناوری “Ceramic Shield” را ارائه می دهند که به گفته اپل شیشه ای سخت تر از هر نمایشگر گوشی هوشمند دیگر است و در هنگام جلوگیری از ترک خوردن تلفن شما هنگام افتادن ، “عملکرد افت” چهار برابر بهتر دارد. مانند مدل های سال گذشته آیفون 11 پرو، اپل بار دیگر یک سیستم دوربین سه گانه در هر دو آیفون 12 پرو با لنزهای دوربین 12 مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو و اولتراواید ارائه داده است. دوربین عریض اکنون دیافراگم سریعتر f/1.6 را ارائه می دهد که طبق گفته اپل 27 درصد عملکرد کم نور را بهبود می بخشد ، در حالی که تله فوتو فاصله کانونی 52 میلیمتری، حالا زوم اپتیکال 4 برابر را ارائه می دهد.

آیفون 12 پرو مکس سیستم دوربین را حتی بهتر می کند. یک تله فوتو 12 مگاپیکسلی جدید با فاصله کانونی 65 میلی متر وجود داشته که می تواند تا 2.5 برابر بزرگنمایی اپتیکال کند. یک دوربین واید جدید با دیافراگم f/1.6 و سیستم جدید OIS وجود دارد. سنسور عریض نیز 47 درصد بزرگتر است که با 87 درصد دیافراگم پایین برای عملکرد بهتر در نور کم ترکیب می شود.

اپل همچنین ویژگی جدیدی را که “Apple ProRAW”معرفی کرده که اواخر امسال در آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس در دسترس خواهد بود. این شرکت می گوید که مزایای عکاسی محاسباتی موجود مانند Deep Fusion و Smart HDR همراه با انعطاف پذیری عکس های RAW را ارائه می دهد. فرمت در هر چهار دوربین در دسترس خواهد بود و به کاربران امکان می دهد مواردی مانند وضوح، نور برجسته رنگ و موارد دیگر را تنظیم کنند در حالیکه هنوز از پیشرفت های عکاسی موجود اپل استفاده می کنند.

تلفن های جدید آیفون 12 پرو همچنین می توانند با ویدیو های HDR ضبط کنند ، اولین مورد برای این محصول، از جمله پشتیبانی از عکسبرداری مستقیم در Dolby Vision HDR. همچنین آیفون 12 قادر به ویرایش فیلم Dolby Vision HDR مستقیماً از برنامه Photos خواهد بود. مانند آیفون 12 و 12 مینی، دو مدل آیفون 12 پرو نیز با شارژرها و لوازم جانبی بی سیم MagSafe اپل، سازگار خواهند بود که قاب های متصل شده مغناطیسی، پد های شارژ و حتی ضمیمه هایی مانند کیف پول را ارائه می دهند. آیفون 12 پرو با قیمت پایه 999 دلار و آیفون 12 پرو مکس نیز با قیمت پایه 1099 دلار عرضه شده که در نسخه های 128 و 256 و 512 گیگابایت در دسترس خواهد بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *