موبایل و تبلت
موضوعات داغ

اپل آیفون 12 و 12 مینی با فناوری 5G و نمایشگر اولد معرفی شد

اپل در جریان رویداد امشب، سرانجام از خانواده جدید آیفون 12 معرفی کرد.همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد اپل در طراحی این گوشی جدید از آیفون‌های 4 و 5 خودش الهام گرفته است. با توجه به این موضوع لبه‌های گرد آیفون 11 جای خود را به لبه‌‌های صاف در آیفون 12داده‌اند. همانند نسل قبلی تغییری در جنس لبه‌ کناری دستگاه رخ نداده است و شاهد استفاده از آلومینیوم در لبه‌‌ی کناری این گوشی هوشمند جدید هستیم.

همانند نسل‌های قبل اپل به استفاده از فلز و شیشه در تلفن‌های همراه آیفون پایبند بوده است و آیفون 12 هم از این قائده مستثنی نیست. با توجه به استفاده‌ اپل از دوربین دوگانه در آیفون 12، ظاهر قسمت پشتی آیفون 12 تفاوت چندانی را با نسل قبلی یعنی آیفون 11 ندارد. اپل در آیفون 12 از صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED با رزولوشن 2532 در 1170 پیکسل و فناوری Super Retina XDR استفاده کرده است.

آیفون 12 همچنین اولین گوشی اپل است که از 5G پشتیبانی می کند و اپل می گوید از باند 5G بیشتر از هر گوشی هوشمند دیگری پشتیبانی می کند. این همچنین هوشمند است و اپل می گوید در صورت عدم افزایش سرعت برای صرفه جویی در باتری، 5G را خاموش می کند. اپل وعده سرعت 3.5 گیگابیت بر ثانیه می دهد.

در هسته آیفون 12 چیپست جدید Apple A14 قرار دارد که بر اساس فرایند 5 نانومتری ساخته شده و این باعث می شود که آیفون 12 اولین گوشی در جهان باشد که از چیپست 5 نانومتری بهره می برد. این پردازنده، دارای شش هسته پردازشی و پردازنده گرافیکی چهار هسته ای است که هر دو نوید 50 درصد سریعتر از قبل را می دهند. علاوه بر این، موتور عصبی اکنون دارای 16 هسته بوده که آن را 80 درصد سریعتر از قبل می کند و شتاب دهنده های یادگیری ماشین نیز 70 درصد سریعتر هستند.

تنظیمات دوربین نیز بهبود یافته است، اگرچه هنوز فقط دو دوربین وجود دارد. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی برای اولین بار در آیفون دارای یک لنز هفت عنصر بوده و از لرزشگیر نوری برخوردار است. اپل نوید عملکرد بهتر در نور کم را برای دوربین می دهد و همچنین عکاسی محاسباتی نیز بهبود یافته است. برای آیفون امسال نیز اپل برای اولین بار MagSafe را برای آیفون معرفی کرده است. این منظور به منظور بهبود شارژ بی سیم برای آیفون است و به لطف آهنربا های جدید موجود در تلفن ، یافتن موقعیت مناسب برای شارژر را آسان تر می کند.

اپل همچنین از آیفون 12 مینی رونمایی کرد، این اولین باری است که از نام “mini” در آیفون استفاده می کند. دقیقاً مانند آیفون 12 معمولی بوده، با این تفاوت که اندازه صفحه نمایش کوچکتر است. آیفون 12 دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی خواهد بود، در حالیکه آیفون 12 مینی دارای صفحه نمایش کوچکتر 5.4 اینچی است تا کار با آن راحت تر شود. قیمت پایه آیفون 12 و آیفون 12 مینی به ترتیب از 799 دلار و 699 دلار شروع می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا