موبایل و تبلت

اپل در تاریخ 27 آبان از مک های مجهز به ARM معرفی خواهد کرد

پس از اینکه اپل در ماه اکتبر از مدل‌های جدید اپل واچ و آیپد رونمایی کرد و همچنین آیفون 12 و هوم‌پاد مینی در ماه اکتبر معرفی شدند، حالا به نظر می‌رسد اولین کامپیوتر مک مبتنی بر تراشه‌ ساخت اپل در ماه آینده معرفی خواهد شد. اگرچه اپل مدت‌ها قبل اعلام کرد نخستین کامپیوتر مک دارای این مشخصه تا قبل افزودن جدید از اتمام سال 2020 معرفی می‌شود، ولی در این زمینه تاریخ مشخصی ارائه نداده است. اما حالا یکی از افشاگران به نام Jon Prosser می‌گوید مراسم معرفی این محصول در تاریخ ۱۷ نوامبر (۲۷ آبان) برگزار می‌شود.

Leakster Jon Prosser گزارش داده  که برنامه ARM Mac برای 17 نوامبر برنامه ریزی شده است. او می گوید که اپل تاریخ را یک هفته زودتر در 10 نوامبر به طور رسمی تأیید می کند. اطلاعات غیررسمی (گفته می شود از TSMC می آید) حاکی از آن است که مک بوک 12 اینچی اولین دستگاه macOS است که از چیپست طراحی شده توسط اپل قدرت می گیرد. و این چیپست Apple A14X خواهد بود، نسخه به روزرسانی شده A14 که در iPhone و iPad استفاده می شود.

اگرچه، این مورد توسط اپل تأیید نشده است. این شرکت گفته که برای انتقال کامل خط Mac به سیلیکون اختصاصی خود حدوداً دو سال زمان لازم است، بنابراین انتظار می رود که شاهد نسل یا دو نسل دیگر Mac مجهز به اینتل باشید. روی هم رفته به دلیل بحران کرونا، اپل مانند دیگر شرکت‌ها مراسم معرفی محصولات خود را به صورت آنلاین برگزار می‌کند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا