موبایل و تبلت

اندازه گیری قد افراد با سنسور LiDAR در آیفون 12 پرو مکس

اپل در گوشی‌های سری آیفون 12 پرو، سنسور جالبی را تحت عنوان LiDAR تعبیه کرد که می‌تواند در زمینه‌ واقعیت افزوده، اسکن محیط و بهبود جایگذاری اشیاء مجازی و مواردی از این دست به کمک آیفون‌ها بیاید. اما اینطور که به نظر می‌رسد، در کنار این قابلیت‌های جذاب و کاربردی، سنسور LiDAR توانایی اندازه‌گیری قد افراد را هم دارد.

به گفته اپل، حتی شما می توانید قد یک فرد را به صورت نشسته نیز با دوربین مجهز به اسکنر لیدار آیفون 12 پرو و پرو مکس اندازه بگیرید. نحوه کارکرد این سنسور سنجش از راه دور ساده است. سنسور پس از شناسایی فرد قرار گرفته در کادر تصویر، نوک انگشتان پا تا سر کاربر را اندازه گیری می‌کند. برای این کار کافیست قدم‌های زیر را دنبال کنید.

برای اندازه‌گیری قد افراد از طریق اپلیکیشن Measure کافی است آن را اجرا کرده و آیفون را به گونه‌ای که فرد مورد نظر به صورت کامل در تصویر قرار بگیرد تنظیم کنید. بعد از چند ثانیه، خطی در بالاترین قسمت سر شخص ظاهر می‌شود و قد آن را یادداشت می‌کند. این اپلیکیشن می‌تواند بسته به تمایل شما، قد را با واحدهای سانتی‌متر، فوت و اینچ محاسبه کند. این مورد در بخش تنظیمات، Measure و Measure Unit قابل تغییر است.

همچنین درون این اپلیکیشن، یک شاتر دوربین نیز قرار گرفته که کاربر می‌تواند به وسیله‌ آن از شخص مورد نظر در کنار اندازه‌ قد او عکاسی کرده و تصویر را با وی به اشتراک بگذارد. همانطور که می‌دانید این قابلیت مختص گوشی‌های آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس است و به نظر می‌رسد در حال حاضر هیچ گوشی دیگری نمی‌تواند با این دقت، به اندازه‌گیری قد کاربران بپردازد.

منبع
macrumors
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا