رپورتاژ آگهی

تیرآهن لانه زنبوری چیست و چه کاربردی دارد؟

هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با تیرآهن لانه زنبوری و کاربرد تیرآهن لانه زنبوری است. همان طور که می دانید انواع تیرآهن ها یکی از مهم ترین و پرکاربردترین مصالح صنعت ساخت و ساز بشمار می روند.  در واقع استفاده از مصالح فولادی به ویژه تیرآهن لانه زنبوری از سال ها پیش در کشور ما بسیار رونق شده است. امروزه مصالح فولادی دچار تغییرات زیادی شده اند که یکی از این تغییرات تولید تیرآهن های لانه زنبوری است.

امروزه از این تیرآهن ها هم به عنوان تیرهای اصلی و هم فرعی استفاده می شود. در حال حاضر کاربرد تیرآهن لانه زنبوری در کشور ما بسیار زیاد است که بدون شک می توان گفت یکی از مهم ترین دلایل آن قیمت پایین و مناسب این مصالح است. کاربرد تیرآهن لانه زنبوری در صنایع مختلف بسیار متفاوت است. این تیرها به روش های مختلفی ساخته می شوند که رایج ترین روش ها روش برش لتیسکا و برش پانیر می باشد. عموما در زمان استفاده، این تیرآهن ها در زیر بتن دفن می شوند.

دلیل اصلی دفن کردن این تیرها زیر بتن برای افزایش مقاومت ساختمان در برابر آتش سوزی است. امروزه از این تیرها برای بالا بردن مقاومت سازه ها به وفور استفاده می شود. حال اگر می خواهید با کاربرد تیرآهن لانه زنبوری ﺁشنا شوید می توانید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

تیرآهن لانه زنبوری چیست و چه کاربردی دارد؟

تیرآهن لانه زنبوری نوعی تیرآهن است که امروزه از آن در صنعت ساخت و ساز به وفور استفاده می شود. دلیل نامگذاری این تیرها به دلیل شکل و شمایلی است که پس از انجام دادن عملیاتی روی آن به خود می گیرد. در واقع این تیرها بعد از عملیات برش دوباره جوش داده می شوند.

علاوه بر این در قسمتی از این تیرها حفره های خالی وجود دارد که شبیه لانه زنبور است. این ویژگی ها سبب شدند که به این تیرها تیرآهن های لانه زنبوری بگویند. روش های کاربرد تیرآهن لانه زنبوری متفاوت است و عموما در زمان استفاده زیر بتن مدفون می شوند.

در واقع علت کاربرد تیرآهن لانه زنبوری در صنایع ساخت و ساز این است که خمشی این تیرها از کمترین و بیشترین تغییر شکل برخوردار است علاوه بر این این نوع تیرﺁهن ها نسبت به نمونه های مشابه خود از وزن کمتری برخوردار هستند. این ویژگی ها سبب استفاده زیاد و کاربرد تیرﺁهن لانه زنبوری شده است.

کاربرد تیرآهن لانه زنبوری در صنعت ساختمان سازی

یکی از مهم ترین و اصلی ترین کاربرد تیرآهن لانه زنبوری در صنعت ساختمان سازی و سازه های فلزی است. در واقع ساخت و سازهای فولادی در چندین سال پیش در ایران گسترش یافته است و در این سال ها این سازه ها از نظر محاسبه و اجرا با تغییراتی همراه بوده اند.

یکی از مهم ترین این تغییرات استفاده زیاد و کاربرد تیرآهن لانه زنبوری در این سازه ها به عنوان تیرهای اصلی یا فرعی بوده است. امروزه اصلی ترین کاربرد تیرآهن لانه زنبوری به عنوان تیرآهن های فرعی در سقف سازه ها و تیرآهن های اصلی که وظیفه حمل بارهای ثقلی را دارند می باشد.

از دیگر کاربرد تیرآهن لانه زنبوری در صنعت ساختمان سازی، ساخت تعداد زیادی قاب های خمشی با استفاده از تیرآهن ها است. عموما در زمان استفاده، این تیرآهن را در بتن مدفون می کنند تا مقاومت ساختمان در برابر آتش سوزی افزایش یابد.

علاوه بر این از مهم ترین و اصلی ترین دلایل استفاده از این نوع تیرآهن ها هم قیمت پایین و مقرون به صرفه تیرآهن لانه زنبوری است که سبب شده خرید این تیرها نسبت به سایر تیرآهن ها به صرفه تر باشد به گونه ای که هزینه کلی ساخت این تیرآهن ها اعم از برش و جوشکاری و مونتاژ نسبت به ارزش و قیمت فولاد مصرفی هم کمتر می باشد و هم به دلیل اینکه نیمرخ های نورد شده دارای تنوع زیادی نیستند.

کاربرد تیرآهن لانه زنبوری

در صنعت ساخت و ساز ایران، ساخت سقف های تیرچه و بلوکی کاربرد بسیار فراوانی دارند. از آنجایی که نحوه اجرای اینگونه سقف ها خاص است در زمان استفاده از تیرآهن های لانه زنبوری این تیرها را در بتن مدفون می کنند.

در واقع این پوشش بتنی بر روی این تیرها بسیار مفید است چرا که بسیاری از عیوب و کمبود های تیرآهن های لانه زنبوری مثل عدم مقاومت برشی، ناپایداری پیچشی، تغییر شکل های ثانویه این تیرها و … را از بین می برد.

در واقع مزایای زیاد این تیرها سبب افزایش کاربرد تیرآهن لانه زنبوری در صنعت ساختمان سازی شده است. یکی از مهم ترین مزایای این تیرها این است که به دلیل داشتن فضا و حفره های خالی در لابه لای خود می توان لوله ها و کابل های تاسیساتی و برق را رد کرد. علاوه بر این به دلیل اینکه این تیرها سبک وزن تر هستند لذا از نظر قیمت برای افراد مقرون به صرفه تر می باشد.

حال اگر شما نیز قصد خرید این نوع تیرآهن ها را دارید و می خواهید از قیمت روز آن ها باخبر شوید و یا باکیفیت ترین ان را خریداری کنید ما به شما شرکت آهن ملل اصفهان که یک مرجع قیمت تیرآهن لانه زنبوری و تامین کننده مطمئن آهن آلات در سطح کشور است را معرفی می نماییم.

شرکت آهن ملل اصفهان؛ مرجع قیمت تیرآهن لانه زنبوری و تامین کننده مطمئن آهن آلات در سطح کشور

شرکت اهن ملل اصفهان یک بنگاه فروش و معرفی انواع آهن آلات است. این گروه باسابقه ای طولانی و کادری مجرب و حرفه ای در عرصه تامین آهن الات مورد نیاز پروژه های عمرانی و ساخت و ساز مشغول به فعالیت است. علاوه بر این شما می توانید در وب سایت این شرکت از جدیدترین و به روزترین قیمت انواع آهن آلات با خبر شوید چرا که این شرکت قیمت تمام آهن الات را به صورت لحظه ای و همگام با نوسانات بازار در وب سایت خود منتشر می کند.

همچنین شما میتوانید بهترین و باکیفیت ترین محصولات را با قیمتی بسیار مناسب و مقرون به صرفه از این مجموعه خریداری کنید و در کمترین زمان ممکن آن ها را تحویل بگیرید. این بنگاه از مشاوران و کارشناسان حرفه ای و خبره ای بهره مند است که شما را در زمان خرید انواع آهن آلات راهنمایی می کنند. تا بتوانید باکیفیت ترین محصولات را با بهترین قیمت از شرکت آهن ملل اصفهان خریداری کنید.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. با سلام ممنون از سایت خوبتون لطفا در مورد تاثیر تکنولوژی و فن آوری اطلاعات بر خرید و فروش آهن آلات هم مطلبی منتشر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا