آموزش

آموزش سفارشی سازی رنگ منوی استارت ویندوز 10

با شروع به روزرسانی اکتبر 2020، ویندوز 10 اکنون به صورت پیش فرض با یک تم لایت پیش می رود که رنگ لهجه را از نوار وظیفه و منوی شروع شما می گیرد. اگر می خواهید رنگ دلخواه خود را برای منوی استارت انتخاب کنید، راهی آسان برای انتخاب آن در تنظیمات وجود دارد.

برای شروع ابتدا برنامه Settings را از منوی استارت و کلیک کردن روی نماد چرخ دنده در سمت چپ، راه اندازی کنید. (همچنین می توانید Windows + i را روی صفحه کلید خود فشار دهید.)

در پنجره باز شده Settings، روی Personalization کلیک کنید. سپس در بخش Personalization از منوی سایدبار سمت چپ گزینه Color را انتخاب کنید.

در تنظیمات “Colors”، منوی کشویی “Choose your color” را پیدا کرده و در منوی باز شده، “Custom” را انتخاب کنید.

با انتخاب “Custom” از منوی رنگ، دو گزینه جدید در زیر ظاهر می شود. در بخش «Choose your default Windows mode»، تیک Dark را فعال کنید. این حالت تاریک برای رنگ آمیزی منوی شروع مورد نیاز است، اما از آنجا که قبلاً طرح رنگ “Colors” را انتخاب کرده اید، در صورت تمایل می توانید از برنامه های حالت روشن استفاده کنید. بنابراین در بخش “Choose your default app mode” ، هرکدام از گزینه ها (“Light” یا “Dark”) را که دوست دارید، انتخاب کنید.

در مرحله بعدی، به پایین صفحه Colors رفته و قسمت Choose your accent color را پیدا کنید. اگر می خواهید رنگ به طور خودکار با تصویر پس زمینه دسکتاپ شما مطابقت داشته باشد، تیک کنار “Automatically pick an accent color from my background” فعال کنید. در غیر این صورت، روی یک رنگ در شبکه که می خواهید برای منوی شروع و نوار وظیفه خود استفاده کنید ، کلیک کنید. همچنین می توانید با کلیک روی دکمه “سفارشی رنگ” در زیر شبکه ، رنگ سفارشی را انتخاب کنید. همچنین می توانید با کلیک روی دکمه “Custom color” در زیر شبکه، رنگ سفارشی را انتخاب کنید.

پس از آن ، بخش “Show accent color on the following surfaces” را پیدا کرده و کادر کنار “Start, taskbar, and action center” را علامت بزنید.

دفعه بعدی که منوی شروع خود را باز می کنید ، می بینید که به رنگ سفارشی که انتخاب کرده اید، تغییر پیدا کرده است. اگر می خواهید دوباره به طرح زمینه ویندوز 10 برگردید، Settings > Personalization > Colors را باز کرده و “Light” را از فهرست کشویی “Select your color” انتخاب کنید.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا