گوناگون

آزمایش نسل جدید قایق خودران Roboat توسط MIT با قابلیت حمل دو مسافر

در سال های اخیر، خبرهای بسیاری در رابطه با پتاسیل وسایل نقلیه خودران را شنیده ایم، اما دانشگاه MIT، تمرکز خود را به انواع مختلفی از این وسایل نقیله معطوف کرده است. در پنج سال گذشته، دانشگاه علوم رایانه ای و هوش مصنوعی (MIT (CSAIL و آزمایشگاه Senseable City در حال کار بر روی ناوگان قایق های خودران برای استقرار در آمستردام بودند.

سال گذشته ، ما شاهد “Roboat” یا قابق های خودران بودیم که می توانستند خود را در یک سری ساختارهای شناور برای مصارف مختلف استفاده شوند و امروز محققان از نسل دوم قایق های خودران Roboat II رونمایی کرده است که قادر به حمل مسافر خواهد بود. این قایق بسیار کوچک است، فقط دو متر طول دارد و می تواند دو مسافر را از طریق کانال های آمستردام حمل کند.

Roboat II دارای چهار پیشرانه بوده که می تواند در هر جهتی حرکت کند و همچنین شامل LiDAR ،GPS و سنسورهای داخلی است که به آن در جهت یابی کمک می کند. در حالی که یک قایق منفرد نسبتاً ریز به نظر می رسد، آنها مانند Roboat اصلی مدولار هستند. در این میان، Roboat II به نظر می رسد که می تواند به طور موثر در آمستردام پیمایش کند – MIT می گوید که با جمع آوری داده ها به طور مستقل به مدت سه ساعت در کانال های شهر پیمایش کرده و با حاشیه خطای کمتر از هفت اینچ به همان مکان برگشته است.

انتظار می رود که تیم MIT الگوریتم های Roboat را مرتباً بهبود بخشیده تا بتواند از عهده چالش هایی که ممکن است یک قایق مانند اختلالات جریان ها و امواج در آن استفاده کند، بهتر برآید. این تیم همچنین در تلاشند تا توانایی شناسایی و “درک” اشیا موجود را پیدا کند تا بتواند با محیطی که در آن قرار دارد بهتر مقابله کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا