موبایل و تبلت

عملکرد خوب دوربین پیکسل 4a در بررسی های DxOMark

درحالیکه این روزها بیشتر شرکت، دوربین های سه گانه به بالا برای گوشی هایشان تعبیه می کنند، گوگل تصمیم می گیرد که تنها به یک سنسور برای پیکسل 4a تکیه کند و و به اتکا قدرت نرم افزاری و هوش مصنوعی بتواند، کیفیت تصویربرداری خوبی را به کاربران ارائه دهد.

حالا بررسی های DxOMark نشان می دهد که ظاهرا دوربین تکی پیکسل 4a عملکرد خوبی در میان هم رده های خود داشته است. دوربین تکی پیکسل 4a به یک سنسور 12 مگاپیکسلی (به طور خاص 12.2 مگاپیکسلی) متکی است که نسل قبلی آن اغلب از آن برخوردار بودند اما برخی از جنبه ها، مانند داشتن لنز دیافراگم f/1.7 و OIS ارتقا داشته است. فارغ از یک فلاش LED، این تنها چیزی است که در آن وجود داشته و هیچ دوربین تله فوتو، هیچ زاویه فوق العاده عریض ، حتی یک سنسور عمق تک رنگ دیده نمی شود.

این واقعیت که Pixel 4a هنوز نمره عکس و فیلم مناسبی دارد، شاید شاهدی بر قدرت عکاسی محاسباتی گوگل باشد. جدای از محدوده دینامیکی محدود که می تواند منجر به قطع برجسته شود ، تلفن در معرض نوردهی مناسب ، رنگ های عالی و عملکرد فوکوس خودکار سریع است. حتی می تواند پرچمداران گران قیمت در سناریوهای کم نور را در مورد جزئیات و نویز پشت سر بگذارد.

ممکن است سنسور دوم برای کمک به آن در شبیه سازی بوکه نداشته باشد اما معادل مبتنی بر الگوریتم گوگل عمدتا به اندازه کافی خوب است. با این وجود، گهگاهی خطاهای تخمین عمق محسوسی وجود دارد. در مورد فیلم برداری، پیکسل 4a قادر به ضبط 4K است اما DxOMark کیفیت 1080p با سرعت 30 یا 60 فریم در ثانیه را بهترین تنظیمات خود یافت.

پیکسل 4a با کسب میانگین امتیاز 111 با فاصله کمی از پرچمداران سال گذشته فهرست DxOMark قرار گرفته است. با توجه به قیمت گوشی، این امتیاز چندان هم بد نیست. در واقع پیکسل 4a با بهره‌مندی از تنها یک دوربین در پنل پشتی، تجربه عکاسی مناسبی را برای کاربران فراهم می‌کند.

منبع
dxomark
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا