شرکت TCL از نخستین مانیتور گیمینگ 34 اینچی اولتراواید با نرخ رفرش ریت 165 هرتزی با انحنای R1000 رونمایی کرد. این مانیتور جدید نسبت ابعاد 21 به 9 و رزولوشن 3440 در 1440 پیکسل دارد. همچنین این مدل از نرخ تازه سازی بسیار بالای 165 هرتز بهره گرفته و از طراحی منحنی فوق العاده R1000 استفاده می کند.

این شرکت می گوید که برای تولید این محصول چندین مشکل فنی را پشت سر گذاشته است. ابتدا صفحه فوق انحنای R1000 نسبت به صفحه خمیده R1500 خمیده تر است و هرچه انحنا بیشتر باشد، نیاز به مقاومت خمشی شیشه بیشتر است. به همین دلیل، TCL برای ایجاد تعادل یکنواخت در خم شدن شیشه و همچنین کاهش استرس روی شیشه، طراحی نور پس زمینه را بهینه سازی کرد.

ثانیا ، هرچه انحنا بیشتر باشد ، تأثیر آن بر کیفیت تصویر صفحه بیشتر خواهد بود و تنظیم آن دشوارتر است. به منظور جلوگیری از بروز نمایشگر غیر عادی پس از خم شدن صفحه LCD ، این شرکت یک طرح منطبق هدفمند را بر روی فیلم ترازبندی تولید کرد تا بر اختلاف انحنای بین صفحات پایه بالایی و تحتانی غلبه کند. صفحه نمایش با موفقیت از قابلیت اطمینان و تأیید تولید انبوه عبور کرده است به این معنی که اکنون برای تولید انبوه پاک شده است. انتظار می رود اواخر ماه جاری مانیتور در بازار عرضه شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *