مایکروسافت تراشه امنیتی جدید Pluton را برای رایانه های شخصی ویندوز 10 معرفی کرد. این تراشه جدید به منظور ارائه یکپارچه سازی سخت افزاری و نرم افزاری است که قبلاً در Xbox One و Azure Sphere مشاهده کرده بودیم، اما اکنون در کامپیوترهای آینده وجود دارد. در حال حاضر کامپیوترهای خانگی برای حفظ امنیت اطلاعات از ماژول TPM استفاده می‌کنند، اما این ماژول به صورت مستقل طراحی شده و به صورت جداگانه بر روی مادربرد قرار می‌گیرد، به همین دلیل مهاجمین می‌توانند با روش‌های ویژه خود اطلاعاتی که میان واحد امنیتی TPM و CPU رد و بدل می‌شود را بدست بیاورند؛ البته برای انجام این کار باید به صورت فیزیکی به کامپیوتر دسترسی داشته باشند.

مایکروسافت قصد دارد تا با همکاری شرکت‌های اینتل، AMD و کوالکام، تراشه امنیتی خود را در نسل آینده پردازنده‌های این سه شرکت قرار دهد. این تراشه به نحوی طراحی شده تا بتواند در مقابل حملات غیرقابل پیش‌بینی و جدید مانند آسیب‌پذیری‌ها Spectre و Meltdown که کامپیوترها را در معرض تهدید و آسیب‌های بسیار خطرناک قرار می‌دهد محافظت کند.

مایکروسافت در رابطه با تراشه امنیتی جدید Pluton بیان کرد:

چشم انداز ما برای آینده رایانه های شخصی ویندوز، امنیت در هسته مرکزی پردازشگر است، جایی که سخت افزار و نرم افزار کاملاً در یک رویکرد واحد برای از بین بردن کل بردارهای حمله ادغام شده اند. این طراحی پردازنده امنیتی انقلابی حملات سایبری را برای مهاجمان دشوارتر خواهد کرد و توانایی محافظت در برابر حملات فیزیکی، جلوگیری از سرقت کلیدهای رمزگذاری و همچنین امکان بازیابی از اشکالات نرم افزاری را بهبود می بخشد.

به گفته مایکروسافت، نرم افزار چیپست امنیتی پلوتون از طریق شبکه ابری بروزرسانی می‌شود و بروزرسانی‌های امنیتی این تراشه مانند سیستم عامل ویندوز به صورت ماهانه عرضه خواهد شد. در حال حاضر مایکروسافت زمان دقیقی را برای عرضه تراشه امنیتی پلوتون اعلام نکرده است، اما شرکت‌های اینتل، AMD و کوالکام مشغول همکاری با مایکروسافت به منظور سازگاری پردازنده‌های خود با تراشه امنیتی پلوتون هستند. انتظار می‌رود که در آینده نزدیک سیستم عامل‌های بیشتری از تراشه امنیتی پلوتون پشتیبانی کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *