موبایل و تبلت

گوشی پرچمدار اوپو فایند ایکس 3 با پشتیبانی از رنگ 10 بیتی همراه است

اوپو روز گذشته در جریان رویداد INNO DAY 2020، علاوه بر معرفی برخی محصولات آینده، برخی ویژگی های جدید پرچمدار بعدیش یعنی اوپو فایند ایکس 3 را به نمایش گذاشت. این شرکت نشان داد که گوشی هوشمند پرچمدار OPPO Find X3 آینده با پشتیبانی از طیف رنگی گسترده DCI-P3 و عمق رنگ 10 بیتی در “ثبت، ذخیره سازی و نمایش” برای ارائه رنگ های دقیق همراه خواهد بود.

این فناوری “Full-path Management Color System” نام داشته و به ادعای اوپو، “اولین” سیستم مدیریت رنگ اندروید است که چنین کارایی را ارائه می دهد. این شرکت می گوید که “یک تجربه تماشای برجسته” با “تولید مثل واقعی و دقیق رنگ” را ارائه خواهد داد. چند دستگاه در بازار موجود است که اصطلاحاً سازگار با “10 بیتی” بوده، اما در واقع “8 + 2 بیتی” یا “8 بیتی + FRC” هستند، که اساساً عملکرد صفحه نمایش 10 بیتی را با استفاده از پنل 8 بیتی اعمال می کند.

حتی OPPO Find X2 از همان سیستم 8+2 بیتی استفاده می کند اما این شرکت اکنون تأیید کرده است که به یک صفحه نمایش 10 بیتی بومی برای گوشی هوشمند Find X3 آینده منتقل خواهد شد. برای کالیبراسیون، این شرکت با یک اختلاف رنگ کمتر از 0.4 JNCD توانست دقت را افزایش دهد.

همچنین با پشتیبانی از ضبط و ذخیره سازی HEIF تصاویر 10 بیتی ارائه خواهد شد، که شرکت ادعا می کند به دلیل پشتیبانی 8 بیتی قدیمی، مجبور به بازنویسی سیستم از پایه شده است. راه حل تصحیح رنگ 2.0 در بالای حالت اصلاح رنگ پیش فرض اندروید در تنظیمات Accessibility ساخته شده است و فراتر از سه گزینه رنگی – دوترانومالی (قرمز-سبز) ، پروتانومالی (قرمز-سبز) و تریتانومالی (آبی-زرد) است.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا