صوتی و تصویری

همکاری مایکروسافت و ال جی برای تجربه بهتر بازی های Xbox Series X

ال جی و مایکروسافت یک همکاری انحصاری برای ارتقا تجربه بازی های نسل بعدی به روشی که قرار بود از آن لذت ببرند – با وضوح 4K و 120 فریم در ثانیه با حداقل تأخیر و طیف رنگی گسترده – تشکیل داده اند. تلویزیون های Series X ال جی و ایکس باکس سری ایکس، از سری اولدهای بوده که امسال وارد بازار می شوند و از فناوری های دالبی ویژن (HDR) و دالبی اتم پشتیبانی می کنند.

علاوه بر این، تلویزیون های جدید می توانند ورودی نرخ رفرش ریت متغیر (VRR) را کنترل کنند و دارای حالت Auto Low Latency هستند (که امکان پاسخگویی به کمتر از 1 میلی ثانیه را فراهم می کند). توجه داشته باشید که Dolby Vision پس از راه اندازی با به روزرسانی نرم افزاری فعال می شود. به هر حال، تلویزیون های جدید اولین دستگاه هایی هستند که از پرفایل HGiG از HDR Gaming Interest Group بهره می برند (ال جی و مایکروسافت اعضای موسس گروه هستند).

تلویزیون های OLED توسط هر دو آزمایشگاه TÜV Rhineland و Underwriters آزمایش شده اند که بدون سوسو زدن و انتشار نور آبی کمی دارند. در نتیجه تیم ایکس باکس، تلویزیون‌های LG OLED را به عنوان نمایشگرهای برتر برای کنسول‌های نسل نهم خود معرفی خواهند کرد. ترکیب پیشرفته تلویزیون‌های OLED شرکت LG در کنار کنسول پیشرفته مایکروسافت، یک تجربه جذاب را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. تلویزیون‌های OLED این شرکت از درگاه HDMI 2.1 بهره می‌برند که در کنسول Xbox Series X نیز به عنوان یکی از جدید و بهترین درگاه‌های دیجیتال جهان موجود است.

از سوی دیگر، کنتراست و شدت نور تلویزیون‌های LG OLED در حالت بازی بسیار خوب بوده و آنها از جزئیات HDR به خوبی پشتیبانی می‌کنند. تلویزیون‌های LCD حتی در فناوری‌های جدید مانند mini-LED نمی‌توانند سطح HDR در بازی‌ها را مانند تلویزیون‌های OLED نمایش دهند؛ چرا که در این حالت آنها نیازمند تغییراتی در نور زمینه، با هدف اطمینان از باقی نگاه داشتن زمان تأخیر پایین هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا