نرم افزار و اینترنت

گوگل روند سریع تر بروزرسانی سیستم اندرویدی را بهبود می بخشد

اندروید یکی از محبوب ترین سیستم عامل گوشی های هوشمند در سراسر جهان است، ولی با این حال، یکی از عمده ترین شکایات مربوط به سیستم عامل، کندتر بودن انتشار به روزرسانی ها است. برای حل این مشکلات، گوگل از پروژه جدیدی تحت عنوان Project Mainline رونمایی کرده که با سیستم عامل اندروید 12 ارائه می شود تا به پیشرفت های سیستم عامل کمک زیادی کند.

براساس گزارشات، گوگل (Android Runtime (ART را به یک ماژول Mainline تبدیل می کند که این می تواند باعث به روزرسانی اجزای اصلی سیستم از طریق گوگل پلی استور شود. Android Runtime کد بایت اپ های اندروید را به دستورالعمل های بومی ماشین تبدیل می کند. با این تغییر، اگر گوگل می خواست نحوه تغییر کد سیستم عامل را تغییر دهد، می تواند به جای انتظار برای نسخه جدیدتر به روزرسانی اندروید، اصلاحات را از طریق Play Store ارسال کند، بنابراین به کاربران کمک می کند سریعتر بهبود عملکرد یا اصلاح امنیتی را بدست آورند.

اگرچه با این تغییر جدید ، بسیاری از مشکلات مربوط به نسخه به روزرسانی اندروید برطرف نخواهد شد، اما در مورد رسیدگی به بهره برداری های روز صفر با رفع اشکال بسیار سریعتر از وصله های امنیتی که به طور معمول برنامه ریزی شده، می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. پیش از این، گوگل عنوان کرده بود که در حال تغییراتی در سیاست های توسعه دهنده است که استفاده از فروشگاه برنامه های شخص ثالث در اندروید 12. را آسان می کند. تاکنون جزئیات مربوط به چگونگی برنامه ریزی شرکت برای دستیابی به این هدف مشخص نشده است.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا