سال گذشته، اینتل از نسل اول تراشه کنترل برودتی Horse Ridge برای سودمندتر کردن محاسبات کوانتومی از نظر تجاری ارائه کرد. این چیپ برای کاهش پیچیدگی کنترل و مدیریت مدارهای کوانتومی، الکترونیک کنترل و اتصالات درون رایانه های کوانتومی را کاربرد دارد. اکنون نسل دوم از این تراشه را با نام Horse Ridge II رونمایی شده که دو ویژگی جدید را به همراه دارد.

این SoC جدید با استفاده از فناوری FinFET کم مصرف 22 نانومتری (22FFL) اجرا می شود و عملکرد آن در دمای پایین تر از 4 کیلوین مانند آخرین نسل تأیید شده است. با این حال، Horse Ridge II بر اساس مدل قبلی خود افزوده و دو ویژگی حیاتی به آن اضافه می کند: توانایی دستکاری و خواندن حالات کیوبیت و توانایی کنترل پتانسیل چندین دروازه مورد نیاز برای درهم پیچیدن چندین کیوبیت.

  • بازخوانی کیوبیت: این تابع توانایی خواندن حالت فعلی کیوبیت را می دهد. بازخوانی قابل توجه است، زیرا امکان تشخیص حالت کیوبیت با تراشه کم، بدون ذخیره مقادیر زیادی داده را فراهم می کند، بنابراین باعث صرفه جویی در حافظه و قدرت می شود.
  • پالس چند منظوره: توانایی کنترل همزمان پتانسیل بسیاری از دروازه های کیوبیت برای بازخوانی موثر کیوبیت و درهم تنیدگی و کارکرد چند کیوبیت اساسی است و مسیر را به سمت یک سیستم مقیاس پذیر تر هموار می کند.

این چیپ جدید همچنین دارای یک میکروکنترلر قابل برنامه ریزی است که برای کاهش فیلتر متقاطع بین کیوبیت ها، فیلتر اضافی را روی پالس ها انجام می دهد. اینتل قصد دارد مشخصات فنی کامل Horse Ridge II را در جریان کنفرانس بین المللی مدارهای حالت جامد (ISSCC) در فوریه سال آینده ارائه دهد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *