توییتر با انتشار پستی در وبلاگش اعلام کرده که بزودی سرویس پخش استریم ویدیوی Periscope تعطیل می کند. طبق گفته توییتر، این اپلیکیشن از مارس 2021 دیگر در دسترس کاربران نخواهد بود، ولی کاربران جدید نمی توانند با انتشار نسخه بعدی اپلیکیشن، یک حساب کاربری ایجاد کنند.

توییتر که در سال 2015 این اپلیکیشن پخش زده را خریداری کرد، در طی ماه‌های اخیر قابلیت‌های ویدیویی را که برگرفته از برخی ویژگی‌های پریسکوپ بود، در اختیار کاربران خود قرار داده است. اگر خاطرتان باشد، چند روز قبل نیز یکی از کدهای مربوط به اپلیکیشن توییتر نشان ‌می‌دهد که این شرکت قصد دارد تا به عمر پریسکوپ پایان دهد، اما در آن زمان توییتر هیچ واکنشی را در قبال این خبر نشان نداده بود.

البته، پایان پریسکوپ به این معنی نیست که توییتر به طور کلی از پخش ویدیوی زنده منصرف می شود، چرا که این قابلیت ها در داخل توییتر زنده خواهند ماند. بسیاری از ویژگی های اصلی Periscope با گذشت زمان به توییتر منتقل شده، بنابراین Periscope دیگر مورد نیاز اکثر کاربران نبوده است. محتواهایی که کاربران پریسکوپ در توییتر به اشترک گذاشته‌اند، همچنان در توییتر باقی خواهد ماند. پریسکوپ همچنین این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا آرشیو محتواهای خود را قبل از پایان فعالیت این اپلیکیشن، دانلود کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *