سایت iFixit به تازگی کالبدشکافی هدفون جدید AirPods Max اپل را انجام داده است و همانند دیگر هدفون‌های روگوشی نمی‌توان قسمت‌های مختلف آن را از هم جدا کرد. همانطور که ‌می‌دانید ایرپاد مکس به درایورهای داینامیک 40 میلیمتری، دو بالشتک مجهز به قابلیت آهنربایی، هشت میکروفون برای حذف صداهای مزاحم یا همان نویز و دو تراشه H1 برای هر یک از گوشی مجهز شده است.

اسکن اشعه ایکس ایرپاد مکس نشان می‌دهد که این هدفون دارای دو سلول باتری است اما هر دو در یک سمت قرار گرفته‌اند. iFixit به وجود تعدادی اتصال و لحیم نزدیک باتری‌ها پی برده اما هنوز نتوانسته کانکتورهایی را برای تعویض باتری پیدا کند؛ مساله‌ای که شاید به معنی دشوار بودن تعویض باتری‌ها باشد. اگرچه بخش‌های مرتبط با اسپیکر هدفون با چند پیچ سفت شده‌اند اما قسمت‌هایی نیز در ایرپاد مکس مشاهده ‌می‌شوند که با چسب، در کنار هم جای گرفته‌اند. مهندسان iFixit به ناچار مجبور به گرم کردن و حرارت دادن هدفون شدند تا بتوانند این قطعات را از هم جدا کنند.

در تصاویر بالا قطعات دیگری نظیر چیپ بلوتوث، آمپلی‌فایر صدا، شتاب‌سنج و غیره را مشاهده می‌کنید. iFixit هنوز در بررسی تعمیرپذیری ایرپاد مکس به جمع‌بندی نرسیده و امتیازی را برای آن در نظر نگرفته اما بعید است در مجموع تعمیر ایرپاد مکس ناممکن یا بیش از حد دشوار باشد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *