صوتی و تصویری

رونمایی از تلویزیون های جدید QNED ال جی در آینده نزدیک

ال جی الکترونیک، سازنده شناخته شده تلویزیون OLED، در حال کار بر روی استفاده از فناوری نمایشگر جدیدتر، Mini LED است. انتظار می رود این شرکت این نوع جدید از پنل ها را برای تلویزیون های سطح بالای LCD 8K و 4K خود که سال آینده  ارائه شده، انتخاب کند.

طبق گفته ال جی، Mini LED “یک جهش عظیم به جلو در کیفیت تصویر تلویزیون LCD” را امکان پذیر می کند. در حال حاضر، تلویزیون های LCD حرفه ای “کم نور موضعی کامل” را ارائه می دهند، با LED هایی (تعداد آنها تا صدها نقطه) به عنوان نور پس زمینه پشت صفحه نمایش است. این ها زون هایی را ایجاد می کنند که می توان آنها را کنترل کرد، به گونه ای که هر زون می تواند بر اساس صحنه های تاریکی که روی صفحه نمایش داده شده را کم نور شود. طبق گزارش سایت ورج، این امر به بهبود سطح و کنتراست سیاه کمک می کند.

به گفته ال جی استفاده از لامپ‌های LED کوچک‌تر در QNED TV سبب می‌شود تا تعداد بیشتری از آنها را درون تلویزیون جای داد که منجر به افزایش روشنایی صفحه نمایش شده است. سازنده کره‌ای اضافه می‌کند که مزیت دیگر استفاده از LEDهای کوچک، تأثیر مثبت بر قابلیت لوکال دیمینگ (Local Dimming) و افزایش نسبت کنتراست خواهد بود. ال جی می‌گوید مدل 8K تلویزیون LG QNED TV از ۳۰ هزار LED به عنوان بک‌لایت استفاده می‌کند.

ال جی می‌افزاید از فناوری‌های نقطه کوانتومی (Quantum dot) و نانوسل نیز در تلویزیون‌های جدید خود استفاده کرده تا دقت رنگ در آنها را افزایش دهد. این شرکت می‌خواهد بیش از ده مدل از سری تلویزیون‌های QNED در ابعاد مختلف و در رزوشولن‌های 8K و 4K و همچنین چند تلویزیون جدید OLED را در نمایشگاه CES 2021 معرفی کند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا