سامسونگ امروز از سری تلویزیون های جدید 2021 خود در نمایشگاه مجازی CES 2021 رونمایی کرده که شامل مدل های Neo QLED و microLED می شود. سامسونگ به آنچه که Neo QLED نام گذاری کرده، مدل های (8K (QN900A و (4K (QN90A است. Neo QLED ترکیبی از فناوری جدید نور پس زمینه و پردازش تصویر جدید است.

Neo QLED از فناوری نور پس زمینه Mini LED استفاده می کند، که شامل عناصر LED بسیار کوچکتر در پشت نمایشگر است که می تواند نور را در یک منطقه بسیار کوچکتر متمرکز کند. این امر باعث می شود تا مناطق بسیار کوچکتر در یک سیستم کم نور محلی آرایه ای و روشنایی موضعی بسیار بیشتر و در نتیجه کنتراست بالاتر ایجاد شود. سامسونگ مشخص نکرده که تلویزیون های جدیدش چند زون دارند، فقط این از QLED سنتی آنها بهتر است.

Neo QLED همچنین دارای پردازشگر تصویر جدیدی به نام Neo Quantum Processor است که از 16 مدل شبکه عصبی آموزش دیده در زمینه ارتقا هوش مصنوعی و یادگیری عمیق برای بزرگنمایی سیگنال ورودی به رزولوشن بومی پنل استفاده می کند. تلویزیون های 2021 Neo QLED همچنین ویژگی های دیگری مانند حاشیه های باریک تر، باکس Slim One Connect جدید برای مدیریت کابل، سیستم صوتی جدید با ردیابی اشیا و بهینه سازی فضایی را ارائه می دهد. از دیگر ویژگی های جدید می توان به Samsung Health با ویژگی مربی شخصی، حالت های بازی 21:9 و 32:9 ، ادغام AMD FreeSync Premium Pro ،Google Duo و Office 365 اشاره کرد.

سامسونگ همچنین از دو مدل جدید با فناوری microLED خبر داد. اینها در دو اندازه 110 و 99 اینچی ارائه شده و به عنوان تلویزیون های سنتی با پلتفرم تلویزیون هوشمند سامسونگ در دسترس خواهند بود. این تلویزیون ها دارای رزولوشن 4K، نمایش تقسیم صفحه نمایش 4×4 و صدا 5.1 خواهند بود.

microLED یک فناوری صفحه نمایش خود ساطع کننده ، مشابه OLED است. برخلاف OLED ، میکرو ال ای دی ارگانیک نیست و پیکسل ها با گذشت زمان تخریب نمی شوند. همچنین می تواند به سطح خروجی نور بسیار بالاتری دست یابد. با این حال، این فناوری در حال حاضر برای استفاده مصرف کننده بسیار گران بوده است، به همین دلیل فقط به شکل عناصر جداگانه پانل که باید برای تشکیل اندازه صفحه نمایش مورد نیاز مونتاژ شوند، به مشاغل فروخته شد.

با این حال ، مدل هایی که سامسونگ در سال 2021 عرضه کرده، اولین بار است که microLED به عنوان تلویزیون های استاندارد مستقیماً به مصرف کنندگان عرضه می شود.  سامسونگ همچنین مدل های به روز شده را در محدوده تلویزیون های Lifestyle خود اعلام کرد. قاب 2021 اکنون نیمی از نسخه قبلی نازک است. قاب قابل اتصال در پنج رنگ و دو سبک ارائه می شود. همچنین می توانید اشتراکی از فروشگاه هنری تلویزیون دریافت کنید که شامل بیش از 1400 قطعه هنری برای نمایش در تلویزیون باشد.

سامسونگ همچنین از اهداف خود برای “Going Green” خبر داد. این شامل کاهش اثر کربن شرکت، بهبود بهره وری انرژی، معرفی بسته بندی پایدار و شامل یک کنترل از راه دور جدید با انرژی خورشیدی است که می تواند از روشنایی داخلی یا خارجی یا از طریق USB شارژ شود. ریموت خورشیدی نیز از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *