رپورتاژ آگهی

بهترین مولتی متر برای تعمیر موبایل

مولتی متر وسیله ای ایست کاملا کاربردی که در صنایع مختف استفاده گسترده ای دارد. به زبان ساده می توان گفت که بیشترین استفاده مولتی متر برای تست قطعی سیم و قطعات بورد دستگاه های الکتریکی است. امروزه این اتفاق در گوشی موبایل موبایل زیاد می افتد که نیاز تعمیرکار به مولتی متر را بیشتر و بیشتر کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی خصوصیات انواع مولتی متر تعمیرات موبایل بپردازیم.

کاربرد مولتی متر تعمیرات موبایل

از مولتی متر در تعمیرات موبایل برای تست باتری گوشی، سوکت شارژ، جریان کشی، دیود، آی سی و مقاونت استفاده می شود. از دیگر کاربردهای مولتی متر تعمیرات گوشی موبایل می توان به کالیبره کردن هیتر و هویه نیز اشاره کرد. مولتی متر توانایی اندازه گیری مقدار تقویت ترانزیستورها و تست دیود ها را نیز دارند. بعضی از جدیدترین مولتی مترهای تعمیراتی قابلیت هایی چون تست دمای محیط، تست برقراری اتصال، فرکانس شمار، فشار سنج و غیره را دارند که به طبع قیمت آن ها بر اساس عملکردشان می تواند متفاوت باشد.

نحوه استفاده از مولتی متر تعمیرات موبایل بستگی به شرکت سازنده می تواند کمی متفاوت باشد. از معروف ترین شرکت های تولید کننده مولتی متر می توان به محصولات مولتی متر شرکت یاکسون، سانشاین، ویکتور، باکو و موارد دیگر اشاره کرد.

شما می توانید بهترین مارک های مولتی متر را با گارانتی تست هفت روزه از سایت امداد موبایل تهیه کنید. بواسطه گارانتی تست هفت روزه شما می توانید از کیفیت و اصلی بودن محصولات امداد موبایل مطمئن شوید. تیم امداد موبایل از تعدادی تعمیرکار و مشاور با سابقه چندین ساله در زمینه موبایل و تعمیرات موبایل تشکیل شده است که آشنایی کامل با انواع ابزار تعمیرات موبایل در بازار ایران را دارند.

مشخصات کلی مولتی متر تعمیرات موبایل

مولتی مترها دارای دو ترمینال آند و کاتد هستند که پراب (سیم) مشکی و قرمز را باید به ترمینال های هم رنگ و مرتبط متصل کنیم. از مشخصات یک مولتی متر خوب می توان به عدم چسبندگی به محل تست، ظریب خطای پایین و بهره گیری از باتری مصرفی مناسب اشاره کرد.

انواع مولتی متر تعمیرات موبایل

مولتی مترها را می توان به طور کلی به سه دسته آنالوگ (عقربه ای)، دیجیتال و اتورنج تقسیم کرد. مولتی مترهای اتو رنج به دلیل کاربرد کمی حرفه ای تر به مولتی مترهای حرفه ای نیز معروفند. البته نباید این اسم ها شما را گمراه کند چرا که بعضی افراد به انتخاب خود مولتی مترهای دیجیتال و اتورنج را حرفه ای می دانند. از این رو  بهترین راه تشخیص انواع مولتی متر تعیمیرات موبایل شکل و ظاهر مولتی متر است.

مولتی مترهای آنالوگ تعمیرات موبایل دارای عقربه هستند و مولتی مترهای دیجیتال بصورت دقیق تر بوسیله صفحه نمایش محدوده (range) انواع کمیت ها را  اندازه گیری می کند. از طرفی مولتی مترهای اتورنج تمام کمیت های مورد نیاز را به صورت خودکار و با فشار دادن چند دکمه انجام می دهند.

اولین نوع مولتی مترها از نوع آنالوگ بودند. عموما مولتی مترهای آنالوگ دارای یک عقربه، سکتلور برای تنظیمات و صفحه ای مدرج هستند. وجود سیم پیچ و جریان مغناطیسی در مولتی مترهای آنالوگ باعث شده که با هرگونه تغییر در در مقدار جریان مغناطیسی، عقربه روی صفحه نمایش تغییر کند و مقدار کمیت را به ما نشان دهد.

مولتی مترهای دیجیتال تعمیرات موبایل دارای صفحه نمایش هستند و کمیت و اعداد مولتی متر را به شکل دیجیتالی نشان می دهند. مدار الکتریکی موجود در این نوع از مولتی مترها عامل تبدیل سیگنال های آنالوگ به دیجیتال است. اندازه گیری دقیق و قرار گرفتن بوردهای چاپی الکتریکی در مولتی مترهای دیجیتال باعث کم شدن وزن و حجم آن شده است.

مولتی مترهای حرفه ای اتورنج تعمیرات موبایل طراحی ساده و قابلیت هایی مشابه مولتی مترهای دیجیتال را دارند. با جایگزین شدن دکمه بجای سلکتور، تعمیرکار وقت کمتری را برای تنظیم دستگاه و سلمتور تلف می کند. حجم کمتر و استفاده آسان از این نوع مولتی مترها باعث افزایش در قیمت و محبوبیت بیشتر در بین تعمیرکاران شده است.

نکات مهم هنگام خرید انواع مولتی متر

اولین نکته مهمی که هنگام خرید مولتی متر خوب باید در نظر بگیرید، سابقه کار و مهارت شما در زمینه تعمیرات موبایل است. برخی تعمیرکاران ماهر و قدیمی بر این اعتقاد هستند که مولتی متر آنالوگ دقت اندازه گیری بیشتر و ضریب خطای کمتری دارد و  در نتیحه دقت عمل را افزایش می دهد.

از طرفی قابلیت هایی مانند صفحه نمایش، سلکتور و دکمه تنظیمات و خصوصیات دیگر باعث شده که تعمیرکاران امروزی دیدگاهی متفاوت داشته باشند. البته که این امر می تواند تا حدودی سلیقه ای باشد ولی همانطور که گفته شد مولتی مترهای جدید تر می توانند قابلیت های بیشتری داشته باشند که تاثیر مستقیم بر محبوبیت آنها دارد.

گستره اندازه گیری که کمترین و بیشترین تغییر را به ما نشان می دهد را نباید فراموش کنیم چرا که اعداد و ارقامی که قصد اندازه گیری آن ها را داریم در جاهای مختلف می تواند متفاوت باشد.

نکات ایمنی استفاده از مولتی متر

مولتی مترها قابلیت اندازه گیری جریان را در دو حالت AC و DC را دارند و شاید فکر کنید که باعث برق گرفتی و یا حادثه دیگری شود. اما شما با رعایت نکات ایمنی می توانید در طولانی مدت بهترین استفاده از مولتی مترهای تعمیرات را داشته باشید. پس در مواقع اندازه گیری مقاومت در بوردهای گوشی نیازی به قطع برق نیست و حتی ممکن است مولتی متر آسیب ببیند. به هیچ عنوان به دستگاه مولتی متر ضربه وارد نکنید و در مکانی مناسب نگهداری کنید.

یکی از اصولی ترین راه های استفاده از مولتی متر اینست که بیشترین مقدار ممکن را با سلکتور انتخاب می کنیم و به مرور کاهش می دهیم تا دستگاه عمر مفید بیشتری داشته باشد. همچنین، کلید سلکتور را به هیچ عنوان سریع نچرخانید چراکه اگر مولتی متر حساس باشد، کارایی خودش را از دست می دهد. مولتی متر از مهم ترین ابزارهای تعمیرات موبایل است که با استفاده اصولی از آن می توانیم کارهای خود را سریع تر و بهتر انجام دهیم. بنابرین با در نظر گرفتن شرایط مالی، مهارت و اطلاعات تخصصی در این زمینه، امکان خرید بهترین مولتی متر ممکن برای شما  بسیار راحت می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا