هیچ رازی نیست که اپلیکیشن های تلفن هوشمند توانایی دسترسی به بسیاری از مجوزها را دارند – اگر به آنها اجازه دهید. مهم است که مطمئن شوید اپلیکیشن ها برای محافظت از حریم خصوصی شما از مجوزها سو استفاده نمی کنند. اندروید به راحتی می تواند ببیند کدام اپلیکیشن ها می توانند به مکان شما دسترسی پیدا کنند.

اپلیکیشن های اندروید لازم است برای دسترسی به موقعیت مکانی شما اجازه بگیرند. با شروع اندروید 11، حتی می توانید به اپلیکیشن ها اجازه دهید یک بار به موقعیت مکانی خود دسترسی پیدا کنند. این بدان معناست که پس از ترک برنامه نگران نباشید که اپلیکیشن ها موقعیت شما را بگیرند. صرف نظر از میزان نظارت بر مجوزها، بهتر است هر چند وقت یک بار بررسی کنید کدام اپلیکیشن ها می توانند به مکان شما دسترسی پیدا کنند.

برای مشاهده دسترسی ها، ابتدا با کشیدن انگشت به پایین از بالای صفحه، منوی تنظیمات را روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود باز کنید تا سایه اعلان باز شود، سپس روی نماد چرخ دنده ضربه بزنید.

پس از باز شدن پنجره Settings، به بخش Privacy مراجعه کنید.

در بخش حریم خصوصی، بر روی گزینه Permission Manager کلیک کنید.

در Permission Manager همه مجوزهای مختلفی را که اپلیکیشن ها می توانند دسترسی داشته، لیست می کند. در اینجا همه چیز از سنسورهای بدنه گرفته تا Call Logs وجود دارد. موردی که ما می خواهیم “Location” است.

بسته به نوع نسخه اندروید و پوسته سازنده، ممکن است این صفحه کمی متفاوت باشد. در بالا، برنامه هایی را مشاهده می کنید که می توانند به “All The Time” به موقعیت مکانی شما دسترسی پیدا کنند. در زیر آن “Only While In Use” است و در آخر، اپ هایی را مشاهده خواهید کرد که دسترسی به آنها را رد کرده اید.

برای تغییر مجوز مکان برای یک اپلیکیشن، کافی است آن را از لیست انتخاب کنید.

اکنون می توانید تنظیمات برگزیده مجوز خود را تغییر دهید. اجازه موقعیت مکانی را تغییر دهید.

این یک روش مفید برای تغییر آسان مجوزهای یک باره اپلیکیشن است. این یک مکان خوب متمرکز برای چک کردن مجوز است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *