نرم افزار و اینترنت

اپرا، استودیوی بازی سازی YoYo Games را تصاحب کرد

اپرا، از خرید شرکت YoYo Games، یک تیم مستقر در اسکاتلند که پشت ابزار محبوب بازی سازی، GameMaker Studio بوده، خبر داد. ارزش این معامله نزدیک به 10 میلیون دلار است و به اپرا کمک می کند تا بخش جدیدی از شرکت خود، Opera Gaming را آغاز کند.

این اولین اقدام اپرا در دنیای بازی نیست. در سال 2019، این شرکت Opera GX را معرفی کرد، که یک مرورگر وب مخصوص گیمرها طراحی شده و برخی ویژگی های متمرکز بر عملکرد مانند مصرف کم برق و محدود کننده شبکه را برای بهبود اتصالات آنلاین در بازی ها ارائه می دهد. با گذشت زمان، ویژگی هایی مانند ادغام با Razer Chroma و همچنین ادغام Discord نیز اضافه شد.

اگرچه برخی ممکن است استدلال کنند که “مرورگر بازی” هیچ منافع واقعی ندارد، اما اپرا ادعا می کند با 7 میلیون کاربر فعال ماهانه در دسامبر 2020، رشد 350 درصدی از سال گذشته داشته است. GameMaker Studio ابزاری محبوب برای توسعه دهندگان مستقل، به ویژه برای بازی های دو بعدی است، که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به راحتی از یک پایگاه کد، برای سیستم عامل های بیشتر بازی ایجاد کنند.

برخی از عناوین تحسین شده، مانند Risk of Rain ،Undertale و Hyper Light Drifter، با استفاده از این ابزار ساخته شدند. Opera Gaming Opera GX و YoYo Games را گرد هم خواهد آورد و این شرکت می گوید بخش جدید بر نوآوری در بازی ها، توسعه بازی ها و فضاهای مرورگر تمرکز خواهد کرد. هنوز دقیقاً مشخص نیست که چگونه این نوآوری تحقق می یابد، اما احتمالاً در آینده اطلاعات بیشتری در مورد آن خواهیم شنید.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا