گوناگون

چالش هیوندای برای تولید خودروهای خودران اپل

علی رغم گزارش های مربوط به یک معامله موقت، ممکن است هیوندای عجله ای برای ساخت ماشین الکتریکی اپل نداشته باشد. طبق گزارش رویترز، این خودروساز کره‌ای برای همکاری با شرکت‌های خارجی تردید دارد و حتی ممکن است برای جلوگیری از اختلاف میان دو شرکت مستقل، مدیران ارشد را تغییر دهد.

چندی قبل اخبار تأیید نشده‌ای از همکاری اپل با شرکت هیوندای جهت توسعه یک خودروی خودران منتشر شد که در پی آن گمانه زنی‌های بسیاری این پروژه منتشر شد. طبق تصمیم این شرکت، احتمالاً خودروسازی کیا با اپل همکاری می‌کند تا از تداخل برند هیوندای با اپل در قراردادهای تولید اجتناب شود. یکی از مدیران ارشد هیوندای این همکاری را مشابه فاکس کان خوانده است.

پیش از این گزارش شده بود اپل از هیوندای می‌خواهد تا فرایند سرهم بندی خودرو را در آمریکا انجام دهد. شاسی‌ها و قطعات دیگر خودرو از شرکت‌های دیگر تأمین خواهند شد. این درحالی است که اپل از اظهار نظر در این باره خودداری کرده و هیوندای نیز به مذاکره با اپل اشاره نکرده است. البته هیوندای انگیزه‌هایی برای همکاری با اپل دارد و شاید بتواند به برخی از سخت افزار و نرم افزارهای خودران اپل دسترسی یابد. از آن مهم‌تر هیوندای می‌تواند از این کسب و کار استفاده کند. این شرکت هم اکنون از تمام ظرفیت تولید خود استفاده نمی‌کند و اپل می‌تواند از خطوط تولید آن بهتر استفاده کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا