عوامل سبک زندگی مدرن مانند استفاده بیش از حد از رسانه های اجتماعی، محیط های ما و ساعات کاری طولانی می توانند به استرس کمک کنند. اگر استرس کنترل نشود، می تواند به شرایط پیچیده جسمی و روانی تبدیل شود. با این حال، می توانید آن را با استفاده از دستگاه ها و اپلیکیشن های روزمره مدیریت کنید. در حالی که برخی از انواع فناوری می تواند به استرس کمک کند، برخی دیگر می توانند به رفع آن کمک کنند. اگر با اضطراب یا استرس دست و پنجه نرم می کنید، در اینجا برخی از بهترین خدمات و ابزارهایی که می توانید امتحان کنید آورده شده است.

1. اپل واچ

ساعت های هوشمند یکی از بهترین راه ها برای مقابله با استرس هستند. اگر از اعلان‌های مداوم متنفر هستید و سعی می‌کنید استفاده از گوشی هوشمند را محدود کنید، خرید یک ساعت هوشمند ایده خوبی است. می‌توانید اعلان‌ها را محدود کنید، تماس بگیرید و دریافت کنید و روی کارهای دیگر تمرکز کنید. اپل واچ یک انتخاب عالی برای این منظور است.

ویژگی‌های سلامتی اضافه شده اپل واچ، استرس را از بین می‌برد. در ادامه نحوه استفاده برخی از ویژگی ها برای کنترل سطح استرس را به شما نشان می دهیم:

  • اعلان‌های ضربان قلب: ضربان قلب یکی از شاخص‌های اولیه سطوح استرس بالا است. افزایش ضربان قلب نیز شرایطی مانند بیماری قلبی را بدتر می کند. بنابراین، می توانید یک آستانه ضربان قلب تعیین کنید و در صورت شکستن آن آستانه، اعلان دریافت کنید.
  • تمرینات تنفسی: ضربان قلب بالا بر تنفس شما تأثیر می گذارد. نفس های کم عمق به دلیل عدم اکسیژن رسانی مناسب باعث افزایش اضطراب می شود. اپلیکیشن Breathe در اپل واچ به شما اجازه می دهد تا به سرعت یک دقیقه استراحت کنید. تمرینات تنفس عمیق تأثیر مثبتی بر ضربان قلب، خلق و خو و تمرکز شما دارد. اپلیکیشن Breathe سلامت قلب شما را در طول تمرینات نظارت می کند.
  • تحرک: نشستن برای ساعات طولانی یا تحرک کم برای سلامت جسمی و روانی شما مضر است. پایش تحرک و تناسب اندام قلبی در اپل واچ به شما امتیاز تحرک را بر اساس فعالیت شما می دهد. اگر امتیاز تحرک پایینی دارید، یادآور یا زنگ هشدار تنظیم کنید. یک استراحت شش دقیقه ای پیاده روی کنید تا سلامت کلی خود را بهبود ببخشید.

2. دستیار مجازی بگیرید

فهرست طولانی از کارهای کوچک می تواند وقت شما را بگیرد. علاوه بر این، پیگیری کارهای روزمره از نظر ذهنی خسته کننده است. دستیارهای مجازی به حل بسیاری از این مشکلات کمک می کنند.

واگذاری وظایف کوچک آنها را خودکار می کند. برای شروع، می توانید دستورات ساده ای را به دستیار مجازی گوشی خود بدهید. برخی از اساسی ترین دستورات بهره وری که زمان شما را آزاد می کند عبارتند از:

  • تنظیم آلارم
  • تنظیم یادآورها
  • افزودن یا حذف رویدادها از تقویم
  • ایجاد یک لیست یا برنامه
  • پیامک یا تماس با کسی
  • دریافت پیش بینی آب و هوا قبل از خروج
  • رزرو بلیط سینما، رزرو، جستجوی مکان
  • ترجمه های بلادرنگ

اگر دستگاهی مانند آمازون اکو یا گوگل هوم دارید، می توانید کارهای خانه را نیز خودکار کنید. به عنوان مثال، می توانید به الکسا بگویید جاروبرقی ربات شما را در زمان مشخصی راه اندازی یا متوقف کند. اگر بلندگوی گوگل هوم دارید، می‌توانید از گوگل بخواهید که وقتی گوشی تان را گم کردید، آن را پیدا کند. این زنگ دستگاه شما را حتی اگر در حالت بی‌صدا باشد، به صدا در می‌آورد. از دستیار مجازی به عنوان یک تایمر تمرین برای ست ها یا کنترل سایر دستگاه های هوشمند استفاده کنید. وقتی کارهای کمتری برای انجام دادن داشته باشید، نقاط استرس را در طول روز کاهش می دهید.

3. تمرین ذهن آگاهی انجام دهید

ذهن آگاهی تمرینی است که به طور طبیعی به عنوان یک عامل ضد استرس عمل می کند. تنفس عمیق و مدیتیشن ساده ترین روش ها برای آرام شدن هستند. آنها به هیچ تجهیزات یا فضای اختصاصی نیاز ندارند. چه در طول رفت و آمد روزانه یا در محل کار، تمرکز حواس به شما کمک می کند تا در هر مکانی استراحت کنید.

استفاده از یک اپلیکیشن مدیتیشن بهترین گزینه برای یک جلسه مدیتیشن سریع است. اگر در مدیتیشن تازه کار هستید، جلسات هدایت شده باید امتحان کنید. اپلیکیشن هایی مانند Calm، Atom و Headspace دارای ویژگی هایی هستند که مدیتیشن را سریع و آسان می کنند. برای مثال، Calm یک ویژگی مدیتیشن روزانه دارد. در اینجا، می توانید یک مدیتیشن از 3 تا 30 دقیقه را انتخاب کنید. مدیتیشن خاصی را برای استرس، اضطراب یا خواب انتخاب کنید. تایمر مدیتیشن، تمرین‌های تنفسی انرژی‌بخش و صداهای محیطی می‌تواند به کاهش فوری استرس کمک کند.

با این حال، اگر می خواهید ذهن آگاهی را به یک روال جدی تری تبدیل کنید. همچنین می توانید هدبند Muse را امتحان کنید. Muse یک دستگاه مدیتیشن است که امواج مغزی، ضربان قلب و تنفس شما را پایش می کند. از این داده ها برای نظارت بر عملکرد شما استفاده می کند. سپس، نشانه های صوتی بلادرنگ را به عنوان بازخورد ارائه می دهد.

4. یک روال آمادگی جسمانی ایجاد کنید

آمادگی جسمانی برای کنترل استرس ضروری است. تمرین، ورزش یا هر نوع فعالیت بدنی باعث بهبود جریان خون در بدن می شود. همچنین اندورفین ترشح می کند و به شما کمک می کند تا ذهن شما را از مسائل دور کند. ورزش منظم سلامت قلب و عروق و تناسب اندام کلی را بهبود می بخشد. بنابراین، زمانی که از نظر بدنی مناسب هستید، تأثیر مثبتی بر آمادگی ذهنی شما نیز دارد.

با این حال، شروع یا ادامه دادن با یک روال تناسب اندام چالش برانگیز است. برنامه‌های تمرین، ردیاب‌های تناسب اندام، و برنامه‌ریزان وعده‌های غذایی، ابزارهایی هستند که می‌توانند در این مسیر به شما کمک کنند. اپلیکیشن‌هایی مانند HIIT Down Dog، Strava و Nike Run Club برنامه‌های تمرینی آماده‌ای دارند. یادآوری‌های تمرینی همراه با مربی‌های هوش مصنوعی، ورزش کردن از خانه را بدون دردسر می‌سازد.

ابزارهای تناسب اندام مانند فیت بیت، گارمین و اپل واچ برای دریافت تجزیه و تحلیل دقیق عالی هستند. داده های سلامت از این ردیاب ها به شما کمک می کند تا تمرینات خود را ترسیم کنید و در نهایت بهبود پیدا کنید. به طور مشابه، برنامه ریزی غذایی بخش مهمی از تناسب اندام است. خوردن مقدار مناسب کالری و یک رژیم غذایی متعادل یک اصل اساسی برای تناسب اندام است. برنامه‌های برنامه‌ریزی غذا مانند Mealime، Plan to Eat و Lifesum می‌توانند به شما کمک کنند پاسخگو بمانید.

5. یک اپلیکیشن سلامت روان را امتحان کنید

مقابله با استرس، به ویژه در هنگام مقابله با بیماری روانی، دشوار است. دریافت کمک حرفه ای توصیه می شود، اما راه هایی وجود دارد که می توانید به خودتان کمک کنید. اضطراب، OCD و افسردگی مانع از بهره وری می شود و سطح استرس را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. بنابراین مراقبت از خود بسیار مهم است. چندین برنامه رایگان و پریمیوم برای سلامت روان مراقبت های پیشگیرانه ای را که برای کسری از هزینه نیاز دارید، ارائه می دهند.

اکثر برنامه‌های رایگان سلامت روان راهی عالی برای کنترل مسائلی مانند اضطراب، خواب، اعتماد به نفس و تعلل هستند. اپلیکیشن‌هایی مانند Intellect و 29K ماژول‌های رایگان طراحی شده توسط روانشناسان را ارائه می‌دهند. بررسی روزانه و ثبت روزانه به سازماندهی افکار شما کمک می کند. به غیر از خودمراقبتی، اپلیکیشن‌های سلامت از راه دور می‌توانند به شما کمک کنند تا به صورت مجازی با درمانگران در تماس باشید. خودمراقبتی یک ابزار پیشگیرانه و تکمیلی است و نمی تواند جایگزین درمان واقعی شود. بنابراین، اپلیکیشن‌های بهداشت از راه دور، درمان را مقرون به صرفه‌تر و در دسترس‌تر از همیشه می‌کنند.

6. بهبود خواب

خواب کافی برای عملکرد طبیعی مغز، بهبود بهره وری و داشتن قلب و بدن سالم ضروری است. با این حال، ساعات کاری پر استرس و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نمایشگرها می تواند خواب شما را کوتاه کند. بنابراین، راه‌های مختلفی برای محدود کردن استرس و بهبود کیفیت خواب وجود دارد.

امتناع از قرار گرفتن در معرض نور آبی قبل از خواب مفید است. حداقل یک ساعت تا دو ساعت قبل از خواب سعی کنید از گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ و سایر وسایل الکترونیکی فاصله بگیرید. این به نحوه عملکرد ریتم طبیعی شبانه روزی در بدن ما بستگی دارد. بر اساس CDC، نور آبی از دستگاه ها قوی ترین تأثیر را بر ریتم شبانه روزی دارد. این می تواند به خواب رفتن را دشوار کند.

اگر در به خواب رفتن مشکل دارید، مدیتیشن با نویز سفید در برنامه Calm می تواند به شما کمک کند. روش دیگر برای بهبود خواب، تجزیه و تحلیل آن است. از طریق ساعت‌های هوشمند یا اپلیکیشن‌های پایش خواب، می‌توانید گزارش دقیقی درباره الگوهای خواب خود دریافت کنید. این به شما کمک می کند تا کیفیت خواب خود و راه های بهبود آن را تعیین کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *