مایکروسافت از ابزار Viva رونمایی کرده که یک پلتفرم کارمند محور (EXP) بوده و با هدف بهبود تجربه دورکاری کارمندان شرکت ها ارائه می شود. به گفته مایکروسافت، این سرویس جدید به عنوان یک اپلیکیشن در برنامه های چت و کنفرانس تیمز عمل می کند. نخستین ماژول ویوا با نام تاپیکس که از روز پنج شنبه موجود خواهد بود، با استفاده از هوش مصنوعی به کارمندان یک شرکت کمک می کند اطلاعات درون سازمانی را پیدا کنند و قابلیت های بیشتری پس از آن در راه خواهد بود.

این سرویس به چهار قسمت Viva Connections، Viva Insights ، Viva Learning و Viva Topics تقسیم شده است. Viva Connections معمولاً ارتباطات داخلی، اجتماعات و خط مشی های داخلی از اپلیکیشن تیمز را ارائه می دهد. در همین حال، Viva Insights به شما یک پنجره در مورد نحوه عملکرد شما و شرکت شما، از جمله رفاه می دهد – این به شما کمک می کند وقت را برای استراحت و “کار متمرکز” اختصاص دهید. این امر به ویژه می تواند برای ایجاد تعادل بین کار و زندگی به عنوان یک کارمند از راه دور مفید باشد. Insights به داده های برنامه های مایکروسافت و همچنین پلتفرم های شخص ثالث مانند Slack و Zoom کمک خواهد کرد.

دانش نیز نقشی اساسی خواهد داشت. Viva Learning با هم منابع آموزش از خدمات مانند LinkedIn Learning و Coursera و همچنین دوره های مربوط به یک شرکت را جمع می کند. مباحث Viva با یک سیستم “دانش” به این موارد اضافه می شود که اطلاعات مربوط به مکالمات و اسناد را هنگام استفاده از Microsoft 365 و Teams به شما نشان می دهد. مدتی طول خواهد کشید تا همه اجزا Viva در جای خود قرار بگیرند. اکنون Only Topics به صورت افزودنی طرح تجاری Microsoft 365 به طور گسترده در دسترس است. Insights و Learning در حال حاضر به ترتیب به پیش نمایش های عمومی و خصوصی محدود می شوند.

معرفی این نرم افزار تحت برند “ویوا” به تحکیم محصول آفیس مایکروسافت کمک خواهد کرد که درآمد بیشتری در مقایسه با محصولات دیگر برای این شرکت به همراه دارد و کمک کرده است مایکروسافت از رقیبانی نظیر Slack متمایز بماند. بعضی از این قابلیت ها پیش از این تحت نام متفاوتی وجود داشته اند. به عنوان مثال مایکروسافت “ورک پلیس آنالیتیکس” را برای ردگیری رفتار سازمان عرضه کرده و “شیرپوینت” هابی برای محتوای درون سازمانی فراهم می کند.

محصول Teams مایکروسافت که شامل تماس ویدیویی و چت روم متنی است، پس از شیوع ویروس کرونا که باعث شد شرکت ها دفاترشان را تعطیل کرده و مدل فعالیت کارمندانش را به دورکاری از منزل تغییر دهند، محبوب شده است. مایکروسافت ابزارهای بیشتری را به Teams اضافه می کند و استفاده از این محصول نسبت به زمان پیش از شیوع ویروس کرونا بالاتر رفته است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *