موبایل و تبلت

انتشار امتیاز IFixit به تعمیرپذیری گلکسی اس 21

سایت IFixit به تازگی اقدام به کالبدشکافی گوشی گلکسی اس 21 سامسونگ کرده و امتیاز تعمیر پذیری آن را منتشر کرده است. کالبدشکافی نشان می‌دهد تعمیر جدیدترین پرچمدار سامسونگ چندان ساده نیست و این گوشی هوشمند از نظر قابلیت تعمیرپذیری امتیاز پایین 4 از 10 را دریافت کرده است.

مدت‌هاست که اکثر محصولات اپل به میزان تعمیرپذیری پایینی که دارند مشهورند و در حالی که برخی از شرکت‌ها از آن عملکرد بهتری دارند، اما گزینه‌هایی بدتر از محصولات اپل را هم می‌توان در بازار یافت. به نظر می‌رسد وسواس سامسونگ به یکپارچگی محصولاتش باعث شده تعمیرپذیری آنها حتی از محصولات کمپانی رقیب نیز بدتر باشد و این در گوشی‌های پرچمدار گلکسی امسال کاملاً مشهود است.

‌این گوشی هوشمند با بهره‌مندی از بدنه پلاستیکی به جای گلس، راحت‌تر باز می‌شود و به واسطه طراحی تختی که دارد در حین عملیات تعمیر، به راحتی روی سطوح مسطح قرار می‌گیرد که کار را برای تعمیرکاران ساده‌تر می‌کند. همچنین قابلیت ارتجاعی پلاستیک باعث می‌شود، تعمیرکاران راحت‌تر بتوانند درپوش پشتی گوشی را باز کنند.

کارشناسان کالبدشکافی در این گروه اذعان می‌کنند که ماهیت جداشونده بودن اجزاء و استفاده از یک نوع پیچ استاندارد باعث آسوده‌تر کردن کالبدشکافی گلکسی اس 21 سامسونگ می‌شود، اما این کار همچنان زمانبر و بسیار سخت است. از همه مهم‌تر قطعاتی که زودتر فرسوده می‌شوند یا آسیب می‌بینند نیز سخت‌تر جدا می‌شوند. گرچه جدا کردن نمایشگر ساده است، همچنان شکننده است و باتری نیز به همان اندازه چسبنده است.

iFixit همچنین توضیح می‌دهد شانس شکسته شدن درگاه USB-C بدون حضور جک هدفون برای استفاده به عنوان یک خروجی صوتی، زودتر است. تیم iFixit امتیاز 4 از 10 را برای کالبدشکافی گلکسی اس 21 داده است که نشان دهنده تعمیرپذیری بسیار پایین آن است. حتی آیفون ۱۲ اپل که به تعمیرپذیری پایین مشهور است نیز امتیاز ۶ را کسب کرده است.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا