شیائومی در حال حاضر سومین تولیدکننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان است و افزایش شهابی آن در پنج سال اخیر مستقیماً به فروش زیاد در سری ردمی نوت مربوط می شود. تا به امروز، این برند بیش از 140 میلیون تلفن در سری ردمی نوت فروخته است، ردمی نوت 8 پرو در Q1 2020 به پرفروش ترین گوشی اندرویدی در جهان تبدیل شده و 30 میلیون فروش را به خود اختصاص داده است.

شیائومی با سری ردمی نوت ویژگی هایی را به صورت کالایی تولید کرده که به طور سنتی به دسته های میان رده یا پرمیوم محدود می شدند. هنگامی که 4G در سال 2014 در بازارهای نوظهور شتاب می گرفت، شیائومی در ارائه ارزش پیشتاز بود. این امر راه را برای دوربین های با وضوح بالا، دوام باتری چند روزه و طراحی های زیبا در تلفن های ارزان قیمت هدایت کرده است.

در سال 2021، شیائومی با ردمی نوت 9 تی این راه را ادامه می دهد. این گوشی در چین با نام Redmi Note 9 5G وارد بازار شد و هم اکنون در انگلیس و سایر بازارهای اروپا تحت نام ردمی نوت 9 تی در دسترس است. نکته برجسته ردمی نوت 9 تی این است که قابلیت اتصال 5G را فقط با 229 پوند (310 دلار) ارائه می دهد و آن را به ارزان ترین تلفن 5G تاکنون تبدیل کرده است. شکی نیست که شیائومی برخی از بهترین گوشی های ارزان قیمت اندرویدی موجود را امروز ارائه می دهد و ردمی نوت 9 تی نقطه قوت شیائومی را به عنوان یک سازنده گوشی ارزان قیمت تجسم می کند. بنابراین در این مقاله گوشی شیائومی ردمی نوت 9T را بررسی می‌کنیم.

مشخصات سخت افزاری

  • بدنه: 161.2×77.3×9.1 میلیمتر؛ وزن 199 گرم؛ بدنه پلاستیک
  • صفحه نمایش: 6.53 اینچ، IPS LCD، رزولوشن 1080×2340 پیکسل، روشنایی 450 نیت، تراکم پیکسل 395ppi
  • تراشه: مدیاتک Dimensity 800U 5G
  • حافظه: 64 گیگابایت/4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت/4 گیگابایت رم
  • نرم افزار: رابط کاربری MIUI 12 مبتنی بر اندروید 10
  • دوربین پشتی: اصلی 48 مگاپیکسل f/1.8، PDAF؛ ماکرو 2 مگاپیکسل f/2.4؛ عمق 2 مگاپیکسل f/2.4
  • دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل f/2.3
  • فیلمبرداری: دوربین پشتی: 4K@30fps, 1080p@30/60fps; دوربین سلفی: 1080p@30fps
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت؛ پشتیبانی از شارژ سریع 18 وات
  • سایر قابلیت ها: سنسور اثرانگشت، NFC، رادیو FM، پورت اینفرارد، جک 3.5 میلیمتری

شیائومی گوشی ردمی نوت 9T را در دو پیکربندی به فروش می رساند: مدل پایه که با قیمت 229 پوند به فروش می رسد، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد و همچنین یک نوع 249 پوندی نیز دارای 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی است. هر دو نوع ذخیره سازی در گزینه های رنگ سیاه و بنفش ارائه می شوند. در حال حاضر، ردمی نوت 9T محدود به انگلستان است و بازارهای اروپایی را که شیائومی در آنها حضور دارد، انتخاب می کند.

طراحی و صفحه نمایش

ردمی نوت 9T هیچ شباهتی به نسخه های قبلی سری ردمی نوت 9 ندارد. ردمی نوت 9 و 9 پرو با رنگ های زنده در دسترس بود که باعث برجسته شدن آنها شده بود، اما با نوت 9 تی، شیائومی از نظر طراحی کاملاً ایمن عمل می کند. شیائومی تلاش کرد، این واقعیت را که نوت 9 و نوت 9 پرو از پلاستیک ساخته شده اند، پنهان کند، اما در مورد نوت 9 تی چنین نیست. از همان لحظه شروع استفاده از تلفن بلافاصله مشخص می شود که قاب پشتی و میانی آن از پلاستیک ساخته شده اند، اما بافت پشتی آن باعث می شود تلفن راحت تر نگه داشته و استفاده کنید.

نسخه Daybreak Purple ردمی نوت 9T از مدل معمولی Nightfall Black جالب تر است و محفظه دوربین دایره ای به همراه تزئینات کرومی در لبه آن کمی از استعداد برخوردار است. نکته مثبت این است که حتی اگر وزن گوشی 199 گرم است، شما به هیچ عنوان احساس سنگینی نمی کنید. در ادامه طراحی، ردمی نوت 9T دارای یک سنسور اثر انگشت جانبی است که در دکمه پاور سمت راست ادغام شده و دکمه تنظیم صدا در بالای آن قرار دارد. جک 3.5 میلی متری در پایین در کنار درگاه USB-C پیدا خواهید کرد و اسپیکر اصلی در سمت راست درگاه شارژ قرار دارد. در بالا یک بلستر IR پیدا خواهید کرد.

سینی سیم کارت در سمت چپ قرار دارد و شیائومی شکافی تمام عرض را در خود جای داده که دارای دو سیم کارت 5G – با دو حالت آماده به کار 5G – و همچنین یک اسلات microSD است که می تواند کارت 512 گیگابایتی را در خود جای دهد. غالب قسمت جلوی گوشی یک پنل 6.53 اینچی IPS LCD با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل را فرا گرفته است. از هر طرف حاشیه های نازکی وجود دارد و دوربین جلو در یک حفره قرار دارد که در سمت چپ دیده می شود. صفحه نمایش مشابه صفحه ردمی نوت 9 معمولی بوده، بنابراین به این معنی است که در اطراف برش دوربین متوجه برخی از خیرگی های LCD می شوید. همچنین نمایشگر گوشی توسط لایه ای از Gorilla Glass 5 محافظت می شود.

خود پنل نرخ تازه سازی معمولی 60 هرتزی داشته و در اینجا نرخ تازه سازی 90 یا 120 هرتز را از دست می دهید. همچنین هیچ HDR یا سایر موارد اضافی که در بخش میان رده پیدا خواهید کرد وجود ندارد. همچنین نمایشگر از سطح روشنایی و کنتراست مناسبی برخوردار است و در هنگام بازی نیز به خوبی از پس آن برمی آید. همچنین می توانید تعادل رنگ را از تنظیمات تنظیم کنید، و من دریافتم که تغییر حالت استاندارد به حالت اشباع باعث به وجود آمدن رنگ های بهتری می شود.

نرم افزار و سخت افزار

در حال حاضر طراحی های ردمی نوت به دلیل سخت افزارهای ارائه شده برجسته شده اند و این همچنان در مورد ردمی نوت 9T وجود دارد. بار پردازشی این گوشی بر دوش تراشه 7 نانومتری مدیاتک Dimensity 800U است. این تراشه شامل دو هسته Cortex A76 با سرعت کلاک 2.40 گیگاهرتز و شش هسته Cortex A55 کم مصرف با سرعت کلاک 2.0 گیگاهرتز بوده و پردازنده گرافیکی آن Mali-G57 است.

من در استفاده روزمره یا هنگام بازی متوجه هیچ مشکلی نشدم و گوشی امروز یکی از بهترین بسته های سخت افزاری را در بخش بودجه ارائه می دهد. ردمی نوت 9T با 4 گیگابایت حافظه رم LPDDR4X در دسترس است و می توانید آن را با 64 یا 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی پیکربندی کنید. مدل 64 گیگابایتی از ماژول ذخیره سازی UFS 2.1 استفاده کرده، در حالی که نسخه 128 گیگابایتی آن با UFS 2.2 عرضه می شود.

یکی از ویژگی های این گوشی اتصال 5G است. Dimensity 800U دارای یک مودم 5G یکپارچه با باندهای n1 / n3 / n5 /n7 /n8 /n20 /n28 /n38 /n41 /n77 /n78 /n79 است، و اتصال 5G را در همه شرکت های مخابراتی در انگلستان تضمین می کند. ردمی نوت 9T از اتصال Wi-Fi ac به همراه بلوتوث 5.1 و NFC برخوردار است.

در حالی که ردمی نوت 9T از عملکرد سخت افزاری خوب برخوردار بوده، اما در زمینه نرم افزاری کمی عقب است. ردمی نوت 9 تی با رابط کاربری MIUI 12 مبتنی بر اندروید 10 ارائه می شود. اینکه شیائومی این گوشی را به همراه اندروید 11 عرضه نمی‌کند، کمی نا امید کننده است. با این حال این گوشی همانند بیشتر گوشی‌های شیائومی قرار است بروزرسانی اندروید 11 را در آینده دریافت کند.

عمر باتری

ردمی Note 9T باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارد. به لطف تراشه ۷ نانومتری Dimensity 800U روی کاغذ، برای استقامت باتری عالی آماده شده است. تراشه جدید مدیاتک هنوز هم یک تراشه نادر در بازار است و باعث می شود هر داده ای در مورد عملکرد کلی باتری آن جالب باشد.

ما از دیدن عملکرد خوب باتری Redmi Note 9T خوشحال شدیم.  عمر این باتری در حالت استندبای 118 ساعت و در حالت تماشای ویدیو حدود 12 ساعت و 37 دقیقه است. بخش اعظمی از عمر بالای گوشی به چیپست کم مصرف آن باز می‌گردد. ردمی Note 9T از طریق Quick Charge 3 Plus با حداکثر 18 وات شارژ می شود. آداپتور 22.5 وات ارائه شده کاملا قادر به ارائه آن است. 18 وات اگرچه به هیچ وجه سریع روش نیست، اما مطمئناً در این گوشی اقتصادی دلگرمی خوبی است.

کیفیت دوربین

در بخش پشتی، ما یک ماژول دوربین با 3 لنز داریم. تنها لنز دوربین این گوشی با توانایی ثبت تصاویر، لنز اصلی 48 مگاپیکسلی است. دو لنز دیگر سنسور عمق و لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی با استفاده‌‌ ابزاری هستند. در جلوی گوشی یک لنز 13 مگاپیکسلی با پیکسل 1.12 میکرومتر مشاهده خواهید کرد که سلفی های مناسبی می گیرد.

فقدان سنسور اولتراواید در اینجا مشهود است و شیائومی می توانست آن را به جای دو ماژول 2 مگاپیکسلی قرار دهد. اما شما نمی توانید در سال 2021 فقط با دو دوربین در پشت گوشی داشته باشید، بنابراین گوشی دارای سنسورهای کمکی است که به هر حال از آنها استفاده نمی کنید. با رابط کاربری دوربین تغییری نخواهید یافت. حالت های عکسبرداری از رابط روبان در پایین به راحتی قابل دسترسی هستند و ضامن هایی برای HDR، ویژگی های AI، تایمر، فلاش و Google Lens وجود دارد. منوی کشویی به شما امکان می دهد به تنظیمات بیشتری دسترسی پیدا کنید.

دوربین 48 مگاپیکسلی در شرایط نور روز عکس های زنده می گیرد و در سناریوهای کم نور نیز به خوبی نگه می دارد. نکته قابل توجه این است که شما هزینه ای را که برای آن پرداخت می کنید، دریافت می کنید و این عکس ها نمی توانند در برابر گوشی های میان رده مقاومت کنند. این گوشی حتی قادر به ضبط ویدیو‌های 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه هم هست.

جمع بندی

شیائومی ردمی نوت 9T با قیمت 230 دلاری استاندارد یا 200 دلاری با تخفیف فعلی، یک گوشی بی نظیر برای افرادی با بودجه‌‌ محدود است. این گوشی سخت افزاری قابل قبول و کیفیت ساخت بالا داشته و از همه مهم تر از 5G پشتیبانی می‌کند. باتری 5000 میلی آمپری به لطف بهینه سازی حافظه MIUI و چیپ ست دیمنسیتی 800U با یک بار شارژ کامل تا دو روز دوام می آورد. در طول روز حتی در صورت استفاده زیاد یا اتصال به شبکه 5G نگران نباشید که شارژ باتری تمام شود.

نکات مثبت

  • ارزش عالی و اتصال 5G روی گوشی
  • دوام باتری چند روزه
  • سخت افزار قابل اطمینان
  • دوربین 48MP عکس های عالی می گیرد

نکات منفی

  • نرخ تازه سازی محدود 60 هرتز نمایشگر
  • اجرای اندروید 10 و رابط کاربری MIUI 12
سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *