«کارل پی» موسس وان پلاس که اخیرا برند «Nothing» را خلق کرده، مالکیت معنوی برند «Essential» را از اندی روبین، موسس اندروید خریده است. کارل پی با ایجاد کمپانی ناتینگ در لندن اعلام کرد قصد تولید و عرضه محصولات متصل بهم را دارد. کارل پی در زمان معرفی استارتاپ جدیدش از معرفی محصولات متنوع توسط آن خبر داده بود. هیچ در حقیقت می‌خواهد یک اکوسیستم ایجاد کند و به همین علت باید دستگاه‌های مختلفی را روانه بازار کند که البته اولین آنها، چندین ایرباد بی‌سیم خواهد بود که در ماه‌های آینده از راه می‌رسند.

حالا خبر رسیده است که وی مالکیت معنوی برند اسنشال را از اندی روبین خریده است. اسنشال همان برند معروف و البته شکست خورده‌ای است که اندی روبین تلاش کرد با عرضه گوشی هوشمند متفاوت بازار را تسخیر کند که نتوانست. سایت 9to5Google خبر داده است که اندی روبین که موسس اولیه سیستم عامل اندروید بوده، برند خود را به کمپانی Nothing Technologies Limited فروخته است.

کارهای اولیه نقل و انتقال 11 نوامبر 2020 انجام شده و نقل و انتقال کامل ششم ژانویه 2021 رخ داده است. بدین ترتیب کمپانی ناتینگ اینک یک محصول هنوز به دنیا نیامده هدفون بی سیم داشته و قرار است با برند اسنشال نیز گوشی تولید کند. اسنشال نتوانست با عرضه PH1 فروش خوبی داشته باشد و قبل از فروش موبایل تا 1 میلیارد دلار ارزش گذاری شده بود. بعدا گزارش کارهای غیراخلاقی اندی روبین زمانی که در گوگل بود، منتشر شد و حیثیت وی به باد رفت. قبل از سقوط برند اسنشال، اندی روبین قصد عرضه PH2 و PH3 را داشت که همگی رابط  کاربری جدیدی داشتند.اینکه کارل پی بتواند برند مرده را زنده کند، بسته به توانایی‌های وی و آینده بازار دارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *