اواسط ماه فوریه است، این بدان معناست که زمان آن فرا رسیده که گوگل شروع به انتشار اولین پیش نمایش توسعه دهندگان سیستم عامل آینده خود کند. این شرکت اولین پیشنمایش اندروید 12 را منتشر کرد. بیشتر اخبار امروز مربوط به توسعه دهندگان است، اما ما می توانیم سرنخ هایی را درباره ویژگی های جدید ارائه دهیم.

برای مثال، این نسخه جدید از انواع رسانه های بیشتری مانند AVIF برای تصاویر با کیفیت بالاتر در پرونده های کوچکتر پشتیبانی می کند. همچنین توسعه‌دهندگان برای شخصی‌سازی نوتفیکیشن‌ها به امکانات بیشتری دسترسی خواهند داشت. از دیگر ویژگی‌های جدید هم می‌توانیم به آسان‌تر شدن استفاده از فرمان‌های حرکتی هنگام پخش فیلم اشاره کنیم.

از میان دیگر تغییرات ظاهری صورت گرفته در این سیستم عامل می توان به انیمیشن های جدید و متنوع و افکت های انتقالی تازه در هنگام جا به جایی میان صفحات مختلف اشاره کرد. اندروید 12 همچنین اکنون دارای یک قابلیت انتقال بازخورد پس از هربار لمس صفحه نمایش است که به نظر می رسد برای اجرای بهتر بازی ها طراحی شده است. نسخه پیش نمایش منتشر شده از سوی گوگل همچنین در بخش حریم امن کاربران تغییراتی را به وجود آورده است. گفته می شود این تغییرات قرار است همچون قابلیت های موجود در سیستم عامل iOS، کاربران را از شر برنامه های ردیابی در امان بدارد.

طبق اعلام گوگل، نسخه‌ی با ثبات اندروید 12 تا آگوست (مرداد-شهریور) 2021 منتشر خواهد شد. در سال 2020 گوگل به دلیل بحران کرونا و مشکلات پیش آمده، انتشار نسخه‌ نهایی اندروید 11 را به 8 سپتامبر موکول کرد. در هر صورت با توجه به این خبر، به احتمال زیاد زودتر از ماه آگوست نباید انتظار عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی اندروید 12 را داشته باشیم. در حال حاضر امکان نصب این نسخه آزمایشی بر روی گوشی های پیکسل گوگل شامل پیکسل 3، پیکسل 3 ایکس ال، پیکسل 3a، پیکسل 3a ایکس ال، پیکسل 4، پیکسل 4 ایکس ال، پیکسل 4a، پیکسل 4a 5G و همچنین پیکسل 5 وجود دارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *