گوناگون

ربات جدید نیکوبو پاناسونیک با طراحی شبیه گربه ای در جوراب

انزوای اجتماعی از زمان همه گیری کرونا، افراد مجرد و سالخوردگان را درگیر کرده و پاناسونیک امیدوار است که ربات هوشمند جدید این بتواند از تنهایی آن‌ها بکاهد. این شرکت ژاپنی اخیرا از ربات نیکوبو رونمایی کرد که وقتی با او صحبت می‌شود، دم خود را تکان می‌دهد و از گفته‌ها تقلید می‌کند.

این محصول که به طور مشترک با همکاری پروفسور میچیو اکادا، از دانشگاه صنعتی Toyohashi تولید شده است. این ربات کمی شبیه گربه ای بوده که خودش در جوراب گیر کرده است. Nicobo دارای بسیاری از ویژگی هایی است که شما از چنین دستگاهی انتظار دارید. این می تواند چهره ها را با استفاده از دوربین تشخیص دهد و از طریق میکروفن های جهت دار صدای شما را بشنود و به آن پاسخ دهد.

Nicobo دارای حسگرهای لمسی است، بنابراین هنگام لمس یا در آغوش گرفتن آن آگاه است. این ربات همچنین دارای برخی ویژگی های سوال برانگیزتر است. متأسفانه خرید نیکوبو در آینده نزدیک کار آسانی نخواهد بود. پاناسونیک فقط قصد دارد 320 Nicobos را در مرحله تولید اولیه و پیش سفارش خود از طریق یک بستر سرمایه گذاری در حدود شش ساعت به فروش برساند. این ربات با تخمین تقریبی تحویل در مارس 2022 به قیمت 39800 ین (376 دلار) به فروش می‌رسد. پاناسونیک بسته به میزان علاقه کاربران، حدود عرضه کالای مورد نظر را به بازار عمومی در نظر خواهد گرفت.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا