موبایل و تبلت
موضوعات داغ

هواوی میت ایکس 2 معرفی شد: طراحی داخل تاشو، دوربین پریسکوپ

هواوی امروز به طور رسمی از گوشی تاشوی جدید خود با نام میت ایکس 2 پرده برداری کرد و (همانطور که انتظار می رفت) از طراحی تاشو داخلی برخوردار است. میت ایکس 2 دارای طراحی گوه ای شکل یا Wedge است – ضخیم ترین آن در نزدیکی ماژول دوربین است و به تدریج از انتهای دیگر به 4.4 میلی متر کاهش می یابد. پایان دوربین ضخیم ترین قسمت است و دلیل خوبی دارد – این اولین گوشی تاشو با لنز پریسکوپ است.

بیایید ابتدا با صفحه نمایش صحبت کنیم. صفحه نمایش داخلی به صورت مورب 8 اینچ و نسبت ابعادی مربع 8:7.1 و وضوح تصویر 2400 در 2200 دارد. صفحه نمایش خارجی 6.45 اینچ مورب است و نسبت ابعادی آن 21:9 است. هر دو صفحه پنل های OLED با نرخ تازه سازی 90 هرتز هستند. پنل داخلی از رنگ های DCI-P3 پشتیبانی می کند، پنل خارجی پشتیبانی نمی کند. نمونه اضافی از نظر میزان نمونه برداری لمسی، 240Hz در مقابل 180Hz برنده می شود.

صفحه داخلی دارای اولین “لایه نوری نانو کنترل مغناطیسی” صنعت است. این یک روش فانتزی است که می تواند بازتاب نور و تابش خیره کننده را به حداقل برساند (بازتابندگی زیر 1.5 درصد است، در حالی که برای گلکسی زد فولد دو 5 درصد یا بالاتر است). طراحی لولا باعث می شود تا تلفن به صورت یکپارچه بسته شود (یعنی بدون شکاف). در داخل، پنل OLED یک شکل قطره ایجاد می کند تا چین خوردگی را به حداقل برساند.

هواوی برای طراحی لولا از ساخت پیشرفته استفاده کرده – پنل های فلز مایع و فیبر کربن مبتنی بر زیرکونیوم – که به کاهش وزن کمک می کند. با این حال، کل قضیه هنوز با وزن 295 گرم بسیار سنگین است. هنوز هم، بیشترین وزن در ضخیم ترین قسمت است، بنابراین شما می توانید گوشی را به راحتی و بدون کج کردن نگه دارید.

در پشت گوشی دوربین چهارگانه که با همراه لایکا توسعه یافته، قرار گرفته است. دوربین اصلی شامل سنسور 50 مگاپیکسلی 1/1.28 اینچی RYYB با دیافراگم f/1.9 است که از OIS پشتیبانی کرده و می تواند فیلم 4K ضبط کند. به لطف صفحه نمایش دوم، می توان از آن برای گرفتن عکس سلفی نیز استفاده کرد. دوربین بعدی یک سنسور پرسکوپ 10 برابری (f/4.4) با OIS و لنز 8 مگاپیکسلی RYYB است که از زوم 20 برابر هایبرید و زوم 100 برابری دیجیتال بهره می برد. از سوی دیگر یک سنسور 12 مگاپیکسلی میان برد با زوم 10 برابر و دیافراگم f/2.4 و OIS و دیگری سنسور اولتراواید 16 مگاپیکسلی نیز وجود دارد. فاصله کانونی دقیق برای لنزها 17 میلی متر، 23 میلی متر، 70 میلی متر و 240 میلی متر است.

فقط یک دوربین “جلو” وجود دارد و آن در صفحه نمایش دوم است. این بدان معناست که نمایشگر داخلی بزرگ بدون سوراخ و بریدگی است، اما نمی توانید از آن برای تماس های ویدیویی استفاده کنید. همچنین، یک سنسور اثر انگشت در کنار آن تعبیه شده، که در صورت باز کردن گوشی به احراز هویت بیومتریک نیاز دارید.

این گوشی تاشوی جدید میزبان تراشه قدرتمند کایرین 9000 است. برخلاف تراشه های اسنپدراگون و اگزینوس، این یکی در کارخانه 5 نانومتری TSMC ساخته شده است. این تراشه دارای چهار هسته Cortex-A77 (یکی از آنها با فرکانس 3.13 گیگاهرتز کار می کند) و چهار هسته A55، به علاوه یک پردازنده گرافیکی Mali-G78 MP24 است. جالب است که مشخصات رسمی سیستم عامل را با نام EMUI 11 مبتنی بر اندروید 10 لیست می کند. ما انتظار داشتیم که HarmonyOS خارج از جعبه باشد. به هر حال، این گوشی 8 گیگابایت رم به علاوه 256 یا 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد.

و البته مودم 5G؛ هواوی با دقت محل قرارگیری آنتن ها را برنامه ریزی کرد تا بدون توجه به نحوه نگه داشتن گوشی (و بسته یا باز بودن)، سیگنال قوی دریافت کنید. به طور معمول هواوی، این یک تلفن دو سیم کارته است که اسلات سیم کارت دوم می تواند کارت حافظه NM را بپذیرد. باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با استفاده از آداپتور عرضه شده از شارژ سریع سریع 55 وات پشتیبانی می کند. بسته خرده فروشی در واقع با کابل USB-C، هدست USB-C (جک 3.5 میلی متری وجود ندارد)، یک کیف محافظ چرمی و محافظ صفحه که از قبل روی هر دو صفحه اعمال شده، بسیار مناسب است.

هواوی میت ایکس 2 از 25 فوریه در چین عرضه می شود. نسخه 256 گیگابایتی 18000 یوان، نسخه 512 گیگابایتی 19،000 یوان قیمت دارد. هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا در خارج از چین در دسترس خواهد بود، وجود ندارد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا