محققان در CU Boulder یک وسیله پوشیدنی جدید تولید کرده اند. این دستگاه بی نظیر قادر است بدن انسان را به یک باتری بیولوژیکی تبدیل کند، زیرا توسط خود کاربر تأمین می شود. طبق گزارش SciTechDaily، این دستگاه به عنوان یک ابزار پوشیدنی با هزینه کم توصیف می شود که همچنین قابلیت کشش دارد.

به این معنی که می توان آن را به عنوان انگشتر، دستبند و انواع مختلف لوازم جانبی که پوست فرد را لمس کرده، استفاده کرد. محصول پوشیدنی به گرمای طبیعی فرد متکی است. به عبارت دیگر، از مولدهای ترموالکتریک برای تبدیل دمای داخلی بدن به برق استفاده می کند. جیانلیانگ شیائو، نویسنده ارشد مقاله جدید و دانشیار گروه مهندسی مکانیک Paul M. Rady در CU Boulder اظهار داشت که در آینده، ما می خواهیم بتوانیم لوازم الکترونیکی پوشیدنی شما را بدون نیاز به باتری تأمین کنیم.

بعلاوه، این دستگاه می تواند برای هر سانتی متر مربع از فضای پوست حدود 1 ولت انرژی تولید کند. این ولتاژ کمتر از هر باتری موجود در هر محیط است، اما همچنان برای تأمین انرژی محصولاتی مانند بندهای تناسب اندام و ساعت کافی خواهد بود. دستگاه پوشیدنی همچنین می تواند در صورت آسیب دیدن خود را التیام بخشد و در کنار قابلیت کشش بودن نیز کاملاً قابل بازیافت است. این امر همچنین آن را به گزینه ای تمیزتر برای الکترونیک معمولی تبدیل می کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *